ADSL en POORTEN!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinkroes256

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Hallo Beste HELPMIJ mensen

Ik heb op deze site al meerdere malen een probleem gezet en elke keer werd ik weer fantastisch geholpen. Zo ook nu heb ik weer een probleem en ik denk dat ik niet de enige ben van heel nederland.

Ik heb sinds kort een ADSL verbinding van HCCnet, met een bijbehorend Ethernet modem. Dit modem is de Speedtouch Alcatel 510 modem. Er zit zelfs een firewall in heb ik mij laten te vertellen, maar nu ben ik verdorie helemaal niet blij, want ik heb grote problemen met programma's zoals kazaa, e-mule, e-donkey, grokster enz.

Het schijnt zo te moeten wezen dat er poorten open gesteld moeten worden voor deze programma's. Ja ik heb de gebruikershandleiding gelezen en heb gezien dat je via de browser het 1 en ander kunt veranderen en dat je inderdaad poorten kunt openstellen, maar ik begrijp er niks van. Je moet 2 IP adressen invullen, maar welke moet ik invullen. Of kan ik de firewall op de 1 of andere manier niet helemaal uitschakelen, dat zou helemaal handig zijn.

Ik word er in iedergeval scheit ziek van. Het is wel lekker snel, maar ik wil muziek, games en films normaal kunnen downen en niet met al dat gezeur er om heen.

Extra INFORMATIE!!!:
Ik heb het idee dat er niemand bij mij kan downloaden en bij e-mule krijg ik elke keer een melding dat mijn poort 4661 niet bereikbaar is en zodoende krijg ik een low id. zoals jullie boven hebben kunnen lezen ben ik al bezig geweest om de ze poorten te openen, maar helaas dit lukte niet. Onderstaande berichten heb ik doorgelezen en de bijbehorende links geopend, maar het mocht niet baten. Verder heb ik bij kazaa, grokster en morpheus, dat ik niet kan uploaden. Ik weet dat het te maken heeft met die poorten, maar ja ik weet het ff niet meer. Ik wacht op de gouden tip. oh ja. de download snelheid bij e-mule en e-donkey is gem. zo'n 6 kb (is dit normaal met adsl) en heb een analoge ADSL lijn

Ik vertrouw op jullie.

Groeten Martin Kroes

Laatst bewerkt:
Het is heel makkelijk. Computers op het internet moeten verbinding maken met jouw computer op een bepaalde poort (4662 bij emule/edonkey). Echter, computers op het internet zien jou pc als een pc met het ip-adres van de adsl verbinding, maar in werkelijkheid heeft alleen de router dat ip-adres. Dus alle verbindingen naar poort 4662 komen op je router binnen en de router weet vervolgens niet wat hij ermee moet doen.

Dit heeft niets met de firewall te maken. Ookal zou er geen firewall opzitten, hoe zou dan de router in godsnaam moeten ruiken dat die aanvragen op poort 4662 voor jouw computer is bedoeld en niet voor de pc van je oma? Precies, via Port Forwarding, die je dus via je browser kan instellen. Dan geeft je dus op welke poort op het adsl ip-adres naar welke poort op je netwerk pc moet worden doorgestuurd.

Maar je kan geloof ik ook de poorten automatisch laten doorsturen, zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/591160/ en hier http://www.xs4all.nl/~bmborsje/apm/

Geplaatst door martinkroes256
Ik heb sinds kort een ADSL verbinding van HCCnet, met een bijbehorend Ethernet modem. Dit modem is de Speedtouch Alcatel 510 modem. Er zit zelfs een firewall in heb ik mij laten te vertellen, maar nu ben ik verdorie helemaal niet blij, want ik heb grote problemen met programma's zoals kazaa, e-mule, e-donkey, grokster enz.

Dit is op zich vreemd, want ik heb hetzelfde type modem (even ervan uitgaande dat je ook een analoge lijn hebt). Ik heb voor de programma's die jij noemt niets hoeven instellen, en toch werken ze bij mij prima.

Ja, maar dan krijg je bij Emule/Edonkey geen High ID en kan je bij Kazaa niets sharen.

Dta van dat high ID weet ik niet, bij kazaa (lite) kan ik wel gewoon sharen, zonder ergens instellingen aangepast te hebben.

Downloaden er dan ook mensen van je? Sharen kan natuurlijk altijd, maar je moet wel zichtbaar zijn van buitenaf.

Geplaatst door Lekkere Kwal
Downloaden er dan ook mensen van je? Sharen kan natuurlijk altijd, maar je moet wel zichtbaar zijn van buitenaf.
Yep, en ik geloof dat zo af en toe populair ben :D

Maar ik begin te vermoeden dat dit eigenlijk niet zo hoort te zijn, maw: mijn instelingen staan verkeerd. Op www.grc.com staan al mijn poorten op stealth, dus dat moet geen probleem zijn.

emule poorten configureren

ik zit ook met het probleem : lage id bij emule maar ik heb auto portmapping gedownload maar bij het configureren van mijn router loopt het mis allez ik weet niet hoe dat te configureren en in de handleiding vind ik het ook niet kan iemand mij helpen

mijn gegevens: Realtek rtl 8139Family Fast Ethernet
er zijn 2 pc's op verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan