adsl en telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter38

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
een raar verschijnsel,en probleem.
ik heb direct adsl van kpn.
sinds gister valt regelmatig mijn verbinding helemaal wegen komt daarna weer terug,ale kabels en aansluitingen heb ik nagekeken,maar nu,er is niks veranderd in de aansluitingen.
maar mijn telefoon is continu in gesprek,koppel ik hem los bij de splitter ,dus de line uitgang.
dan ben ik ook mijn internet verbindingkwijt,lijkt wel of de splitter sluiting maakt,ik moet toch gewoon verbinding met het internet hebben als ik de line niet aansluit.
hetzelfde resultaat heb ik als ik de aansluiting achter uit de telefoon trek,weg verbinding.
heeft er iemand een tip,ofmogelijk een oplossing.

groetjes peter.

Lijkt inderdaad op een defecte splitter.
Als je GEEN adsl verbinding maakt (modem losmaken), heb je dan weer een telefoonlijn, of is ie dan nog steeds in gesprek?

Even kontakt opnemen met je provider. Zij verstrekken je graag een nieuwe splitter.
Toevallig ook zwaar onweer gehad afgelopen week?
Kan weleens de oorzaak zijn.

opgelost

laat maar helpmijers.

heb de oorzaak al gevonden en opgelost.
de contactjes in de splitter,waren geoxideerd,tenminste er zat wat rommel op,heb een nieuwe adsl-splitter gekocht,er tussen gezet en hoppa telefoon werkt weer en internet ook.
de verbinding is nu ook niet meer weggevallen.
dus alle anderen met wegvallende internet verbindingen,en dus adsle gebruiken met een splitter,loop die ook eens na luitjes.

groeten van peter.

Ik ga er vanuit dat het voorheen prima gewerkt heeft.
Je weet zeker dat er geen " illegale " aftakking is ?
Probeer anders eens even een verbinding op te zetten zonder splitter en kijk of het dan wel werkt.

OK.Opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan