ADSL en verplicht telefoon abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Ik heb een adsl verbinding van Zon, en speciaal hiervoor heb ik een abonnement bij KPN.

Omdat ik eigenlijk alles mobiel bel, betaal ik het KPN abonnement zuiver voor ADSL, toch al snel 40/50 euro per maand.

Misschien een domme vraag maar heb ik dit KPN abonnement per se nodig?

Dank,
Johan

(Bijna) Elke adsl provider maakt gebruik van het kpn-telefoonnetwerk, dus zul je dit abbonnement nodig hebben, anders kan het signaal niet binnen komen.
In de randstand wil het nog wel eens voorkomen dat sommige grote providers ook hun eigen net hebben.

kpn gaat of is al gestart met direct adsl zonder telefoon abonnement. [edit] Hierover kan ik op kpn.com niets vinden???vreemd

Dus dan heb je alleen adsl van kpn. (krijg je geen email adres, geen homepage, data limit, en een matige snelheid) niet echt DE oplossing.

Zonnet heeft ook 'eigen' adsl, dit loopt dan via versatel. Ik twijfel, maar volgens mij heb je dan nog steeds die telefoonlijn nodig. [edit]Zit even op versatel te kijken. Je heb EEN lijn nodig maar ik zie zo snel niet staan of dat via hen loopt of kpn. Wel staat er iets over abonnementen van versatel dus wellicht toch via versatel?

Wel is het tegenwoordig mogelijk om het goedkope(kpn) telefoon abonement te nemen. Dat scheelt je toch al weer de helft.
link

Laatst bewerkt:
Er eigenlijk geen manier om adsl te nemen zonder telefoon abbo.Daar is maar een oplossing voor en dat is een kabelaansluiting nemen.

Wat wel kan is je spraakgedeelte laten " slopen".Maar dan is afhankelijk van je provider altijd nog het " het gevaar " aanwezig dat je alsnog via hun indirect aan KPN een vergoeding moet betalen voor gebruik van de infrastructuur.

Verder weet ik niet hoe je aan 40/50 euro komt want een belbasis kost per 2 mnd 36-37 euro.

Volgens mij zijn er wel isp's die adsl kunnen leveren zonder telefoonabbo. Ik dacht dat demon dat wel kon ( www.demon.nl )
Bij de aanvraag van het abbo moet je wel een telefoonabbo hebben, zodat ze je kunnen lokaliseren, maar zodra dat gebeurd is kan je je telefoonabbo opzeggen.

Geplaatst door Sarvo
Volgens mij zijn er wel isp's die adsl kunnen leveren zonder telefoonabbo. Ik dacht dat demon dat wel kon ( www.demon.nl )
Bij de aanvraag van het abbo moet je wel een telefoonabbo hebben, zodat ze je kunnen lokaliseren, maar zodra dat gebeurd is kan je je telefoonabbo opzeggen.

Dit is niet correct.Je krijgt dan alsnog via je provider kosten doorbelast.Ook bij Demon staat er wat anders:

http://www.demon.nl/producten/internettoegang/dslexpress/index.html

Johan,

Je kunt eventueel ook je telefoonabonnement dowgraden naar BelBudget, dan heb je een lager abonnementstarief, maar hogere belkosten.

Aangezien je toch niet belt via het vaste net gaat je dit dus geld schelen!

Groeten,

ok voor een dsl abbo is ALTIJD een koperdraadje nodig.

Hoe je het went of keert, er zal altijd een analoge of ISDN lijn actief moeten zijn.

Als je direct via KPN of Versatel afneemt, kunnen zij wellicht een interessante aanbieding doen waarbij je hun koperlijn afneemt, maar geen spraakverkeer erover heen gooit (evt muv VOIP).

Andere aanbieders (DEMON, Zonnet, Planet) bieden hun diensten dan ook aan:
1. alleen het dsl abo, je moet je KPN/ Versatel Abo houden (tip: belbudget)
2. KPN belast het aan de DSL provider door die het weer aan jou doorbelast.

Even voor de goede orde. DSL zonder koperlijn kan dus niet (technisch niet, dat is net als Kabel zonder Coax :))

Demon vraagt trouwens om je tel nr of referentie nummer, voor de bepaling van het ISRA punt, zonder een juist nummer kunnen zij nl de dienst niet bij hun leverancier (lees BBned/ BBeyond) bestellen. Als je daarna je lijn opzegt zul je niet kunnen internetten!!.

Cheers
Charley

je kan wel alleen een adsl abonnement bij kpn krijgen die kost iets van 6 euro per maand maar je bent dan je vaste aansluiting van kpn wel kwijt

@ Rikkert

Nou, dat zou een goedkoop ADSL-abbootje zijn!!
Heb je daar ook een link voor, dan meld ik me meteen aan . . .

En ik zal niet de enige zijn denk ik . . . :D

Geplaatst door rikkerthopman
je kan wel alleen een adsl abonnement bij kpn krijgen die kost iets van 6 euro per maand maar je bent dan je vaste aansluiting van kpn wel kwijt

Ja ik ben ook erg nieuwschierig.Graag wat meer informatie en een linkje !

Het is in ieder geval niet mogelijk om ADSL over een belbudgetlijn te krijgen. Belbasis is hiervoor de standaard. Verder kan er via KPN een koperdraadje gebruikt worden om alleen een ADSL-lijn over aan te leveren (géén telefoon dus). Het maandelijkse abonnement hiervoor is €9,40. De kosten die je kwijt bent voor je ADSL-abonnement komen hier dan nog overheen.

Het is in ieder geval niet mogelijk om ADSL over een belbudgetlijn te krijgen.
Dit is niet juist; ik heb een Belbudget abonnement van KPN van 10 euro per maand en ADSL-direct van KPN van 22 euro per maand

Nanette, in dat geval kan je voor die paar centen extra dus beter een belbudgetabonnementje nemen :rolleyes:

Ik weet dat het wel mogelijk is, maar als je het vraagt aan de KPN, dan krijg je 9 van de 10 keer het antwoord dat het niet kan..... waarom ze dat doen.......? Geen idee.

Gewoon je telefoonrekening niet meer betalen, maar wel je adsl abbo... dan sluiten ze je telefoon af, maar je internet doet het gewoon :D

Geplaatst door Sarvo
Gewoon je telefoonrekening niet meer betalen, maar wel je adsl abbo... dan sluiten ze je telefoon af, maar je internet doet het gewoon :D

Heb je daar ervaring mee ?

Geplaatst door Sarvo

Werkte het maar zo...........zodra je telefoon eraf is geschakeld is je adsl ook weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan