ADSL en WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb sinds een tijdje een ADSL modem van Tiscali op USB. Nu heb ik net een nieuwe laptop mét Wireless Lan, en dus wil ik natuurlijk draadloos kunnen internetten. Wat heb ik precies nodig??

(btw, voor WinXP)

Hmmm, iemand moet toch antwoord kunnen geven op deze vraag. Ik zal vast een hint geven: volgens mij moet ik een draadloos ADSL modem hebben dat met Tiscali kan werken?

Geplaatst door verhoog
Hmmm, iemand moet toch antwoord kunnen geven op deze vraag. Ik zal vast een hint geven: volgens mij moet ik een draadloos ADSL modem hebben dat met Tiscali kan werken?

Hoi,

Je moet een Wireless Homestation/Router hebben die samen werkt (Protocol) met je modem.
Die verbindt je met UTP kabel aan je modem en gaan!

Grtzzz.

Ja, dat dacht ik ook: modem inpluggen in router via USB, en daarna router linken aan pc door WiFi.

Maar, iemand in een compushop zei mij dat ik een hele nieuwe (WiFi) modem moest hebben. Nou vertrouw ik die mannen niet altijd, dus vandaar dat ik het hier maar ff post.

Hoi,

Je wireless lan in je laptop (waarschijnlijk 802.11b) zal probleemloos samenwerken met andere (merken) wireless apparaten die werken met deze standaard.
Werkt je wireless lan met de 802.11g (54 Mbps) standaard dan is deze downwards compatible met 802.11b apparatuur.

Grtzzz.

Geplaatst door verhoog
Hmmm, iemand moet toch antwoord kunnen geven op deze vraag.

Deze vraag/onderwerp is al zo vaak op het forum geweest, als je even had gezocht met de zoekfunctie dan had je de vraag waarschijnlijk niet eens hoeven stellen ;)

Geplaatst door NLspecial

Deze vraag/onderwerp is al zo vaak op het forum geweest, als je even had gezocht met de zoekfunctie dan had je de vraag waarschijnlijk niet eens hoeven stellen ;)

Ja, dat heb ik gezien. Alleen gaat mijn vraag specifiek over de oplossing van Tiscali. Ik weet niet of ik het modem wat ik erbij gekregen heb nog kan/moet gebruiken, of niet. Ik heb me nl laten vertellen dat niet iedere wireless router met Tiscali werkt. Vandaar de vraag voor deze specifieke situatie.....

Geplaatst door verhoog

Ja, dat heb ik gezien. Alleen gaat mijn vraag specifiek over de oplossing van Tiscali. Ik weet niet of ik het modem wat ik erbij gekregen heb nog kan/moet gebruiken, of niet. Ik heb me nl laten vertellen dat niet iedere wireless router met Tiscali werkt. Vandaar de vraag voor deze specifieke situatie.....

Tiscali zal niet het probleem zijn, het maakt wel uit of je ADSL via KPN of BaByXl netwerk hebt.

BaByXL. Wat heeft dat voor consequenties....?

Geplaatst door verhoog
BaByXL. Wat heeft dat voor consequenties....?

Andere opbouw (beter/transparanter dan KPN) van netwerk en dus andere instellingen. Maar over het algemeen zullen de meeste routers wel werken. Het is echter handig om te kijken of de leverancier van de router een handleiding mee levert waarin uitgelegd wordt hoe je deze moet configureren voor jouw netwerk.

Nee, ik moet de router nog halen, maar heb ik momenteel geen tijd voor. Het ging me alleen even om waar ik naar moet vragen en waar ik rekening mee moet houden.

op marktplaats worden ze ook aangeboden ( je kunt altijd kijken )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan