adsl installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

friesland

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
127
Goedenavond,


Ik ga straks de computer van mijn broertje formatteren en opnieuw installeren.

Ik weet hoe dit werkt maar weet alleen niet hoe ik internet kan installeren vanaf mijn huis, hij woont namelijk ergens anders.

Ik heb @home en kan wel mijn installatie cd erin doen en alles installeren dan werkt hij hier wel maar dat lijkt mij niet de bedoeling omdat hij geen @home heeft, en ik heb kabel internet.

Hij heeft ADSL, kan ik ook gewoon iets instellen zodat het wel werkt maar dat ik geen installatie cd's nodig heb??

Alvast bedankt


Vriendelijke groeten,
 
Je gaat dus vanaf hier zijn pc formateren? Snap ik niet helemaal.

Maar meestel heb je gewoon een modem, kabeltje naar pc, kabeltje naar stopcontact en kabeltje van de splitter.
Dan drivers van netwerkkaart en drivers van modem installeren en klaar is kees als alles goed is!:thumb:
Drivers van netwerkkaart vind je via site van de fabrikant ( netwerkkaart zit vaak op moederbord geinteregeerd ) of via de moederbord of driver cd en drivers van modem ook op site van de fabrikant of op de cd.
 
Die setup van jou provider moet je dus overslaan.
Als de netwerkkaart werkt, kun je de pc gewoon in je eigen modem / router stoppen en internetten.
Daarna de pc verhuizen terug naar je broer, en internet zal daar ook werken.
Misschien de cd-rom van zijn provider bij hem ter plekke installeren.
 
Omdat ik zijn computer heb mee genomen naar mijn huis en deze aansluit op mijn beeldscherm.
Kan ik het vanaf mijn huis doen...

Ik hoef dus niks in te stellen omdat ik geen cd gebruik...

Ik ga nu zijn computer formatteren, mocht ik er niet uitkomen dan doe ik mijn pc weer ff aan de stroom.



Vriendelijke groeten,


JB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan