ADSL internet verbinding valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brembo

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2004
Berichten
10
Ik heb problemen met het wegvallen van mijn internet verbinding.
Ieder keer valt na verloop van tijd de internet verbinding uit, tijd varieerd.
PC of laptop moet ik opnieuw opstarten om weer verbinding met internet te kunnen maken.


Ik heb een ADSL Alcatel speed touch home ISDN ethernet modem.
Aangesloten via een Sitecom WL 122 wireless router.
PC verbonden met netwerk kabel en Laptop wireless.
Alles draait onder Windows XP.
Modem en router zijn voorzien van de nieuwste firmware

Als ik PC rechtstreeks op modem aansluit heb ik geen problemen.
 
Wat voor router heb je aangesloten?
In de settings van de router even naar "lease-time" kijken, en deze op oneindig zetten.
 
Router is van Sitecom, de WL 122

Lease tijd staat op 300 minuten, verbinding wordt echter al verbroken ruim voordat deze verstreken is
 
Wanneer je geen internet verbinding meer hebt, behoud je dan wel je ip-nummer van de router? (192.168......)
Heb je op xp een firewall ingesteld, met een lease-time?
Als de verbinding wegvalt, heb je die dan even niet gebruikt, of is dit ook tijdens gebruik?
 
Heb geen firewall aan staan, zowel van Windows en router staat (nog) af.
IP nummer blijft wel staan, maar kan geen verbinding maken met internet.
Na opnieuw opstarten PC (soms diverse malen) kan ik weer terug op internet.
Verbinding valt gewoon tijdens gebruiken weg.
 
Mijn kennis van Sitecom wireless houdt hier op, iemand anders een idee?

Al eens gekeken naar spyware of virus?
 
Het lijkt inderdaad op een virus.

Een router zal normaal gesproken altijd de verbinding behouden.
Wordt de verbinding toch verbroken dan zal de router weer verbinding maken/zoeken met het Internet.

Plaats eens een Hijack log.
Misschien dat PieterAntz wat kan vinden.
 
re:re:re.

ik had dit zelfde prob,
maar ik heb mijn router op wanadoo ADSL Lite, zo aan gesloten:

Power aan (doh) --> internet cross kabel in i-net kaart & router :-o --> USB die normaal gesproken in de USB modem gaat óók in de router.

alles even aanvinken in je router instellingen lease gewoon 300min.

klaar is kees nergens meer last van.
als dit bij jou niet werkt of kan moetje de WAN instellingen na checke.

Gr33tz 3kk0.
:confused:
 
Alle spyware reeds verwijderd met Ad aware

Op virussen gechecked, niets gevonden door Norton.

Aansluitingen kloppen allemaal.
Cross kabel vervangen door normale netwerk kabel, stond op forum van Sitecom zelf, maakt geen verschil.

Router ingesteld, zoals in Sitecom handleiding staat aangegeven.

Al met al probleem nog niet opgelost
 
Ik heb hetzelfde probleem met alleen het (zelfde) ADSL modem, dus zonder router. Zou het probleem in de modeminstellingen kunnen zitten?
 
Ik had nergens last van toen de modem rechtstreeks aangesloten, dus zonder de wireless router er tussen.
Verbinding viel toen nooit weg

Je kan proberen de nieuwste software erin te zetten, staat op de KPN site
Bij downloads, handleiding hoe en wat staat er bij.

http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html
 
Brembo,
Zet even de firewall van xp uit.
Die geeft namelijk problemen met een router.
 
Firewall XP staat uit (zie boven)
Firewall router staat ook nog disabled
 
Brembo,
Zodra het internet uitvalt, branden de modem lampjes dan nog wel normaal? Heb je dat al gezien?
 
De eerste 2 lampjes vanaf rechts gezien branden nog continu (groen).
Modem heeft dus nog gewoon signaal, als je dat bedoelt
 
Geplaatst door Brembo
De eerste 2 lampjes vanaf rechts gezien branden nog continu (groen).
Modem heeft dus nog gewoon signaal, als je dat bedoelt

Ik denk dat je de lease verliest en dat je bij het opstarten van de pc de lease weer terug krijgt.

Je krijgt je lease via DHCP op dit ogenblik. Wat ik je aanraad is om je IP adres statisch te verkrijgen.
Dus je moet bij netwerk verbindingen de opties in je tcp/IP de optie "IP adres automatisch verkrijgen" naar " IP adres opgeven" zetten. Dan moet je het IP adres erin zetten, gateway, subnet masker, en de twee DNS nummers erin zetten.
Restart de pc daarna.

Probleem opgelost.
 
Geplaatst door saldos


Ik denk dat je de lease verliest en dat je bij het opstarten van de pc de lease weer terug krijgt.

Je krijgt je lease via DHCP op dit ogenblik. Wat ik je aanraad is om je IP adres statisch te verkrijgen.
Dus je moet bij netwerk verbindingen de opties in je tcp/IP de optie "IP adres automatisch verkrijgen" naar " IP adres opgeven" zetten. Dan moet je het IP adres erin zetten, gateway, subnet masker, en de twee DNS nummers erin zetten.
Restart de pc daarna.

Probleem opgelost.

Ik hou deze oplossing even achter de hand.
Probleem van verlies internet verbinding, komt nu nog maar een paar keer per week voor en niet meer tig keer per dag.
Modem aan en uit zetten is op dit moment voldoende om verbinding te herstellen.
Ik wil het zo dus even laten.

Verder advies, koop niets van Sitecom, service van hun is waardeloos als je problemen hebt.
Ik heb het probleem aan hun voorgelegd op 8 maart, via hun internet site en direct via email, heb tot nu toe nog geen reactie van hun ontvangen.
 
Sitecom is wakker geschrokken, er is nog hoop


LS,

We hebben inmiddels kunnen bevestigen dat dit probleem komt door een bug in de firmware van de WL-122. Wij zijn hard bezig om dit op te lossen d.m.v. een nieuwe firmware echter durf ik u niet precies te zeggen wanneer deze klaar zal zijn. Ik hou deze e-mail apart dat ik u zodra de nieuwe firmware klaar is ik u deze kan toesturen. Onze excuses voor het ongemak.
Vriendelijke groeten,
Robert den Hertog
Technical Support
Sitecom Europe BV
 
Brembo,
Je kunt die firmware zelf ook van het internet downoaden als je wil.
 
Weet ik.
Maar die firmware versie die bij hun op de site staat, zit er bij mij al in.
Sitecom werkt volgens hun mail aan een nieuwe versie

FF geduld dus nog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan