ADSL kabel is gelijk aan telefoon kabel????

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan3189

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik heb een vraag, ik wil een adsl spillter in mijn netwerk zetten. ik heb dan wel een adsl kabel nodig. maar is dit het zelfde als een gewone telefoonlijn???

Hoi !

Nee, Cat 5 kabel is 8-aderig !

Greetz,

Harry.

Een splitter in je netwerk? Met welk doel? De splitter hoort eiegenlijk rechtstreeks in de telefoonaansluiting te zitten en vanuit de splitter krijg je kabels naar telefoon en pc. Heeft ook te maken met de kwaliteit van het signaal.

Ik loop stage bij een bedrijf waar ze een orange adsl + bellen abonnement hebben. Maar omdat er in de livebpx te weinig poorten zitten gebruiken ze een Speedtouch Thompson router, die heeft meer poorten. Maar via die speedtouch kan niet gebeld worden (Logisch vind ik). Nu wil ik dus de ADSL kabel die uit de muur komt zeg maar splitten naar 2 ADSL kabeltjes.

Dat is een beetje hoe het in elkaar zit.

Als er vragen zijn Stel ze gerust.

Volgens mij kun je dan beter een CAT5 kabel (Netwerkkabel, groot blokje) vanaf de Livebox naar de Speedtouch trekken.

al geprobeerd maar geen succes, orange weet ook geen oplossing om dat te doen. dus ik dacht dan maar zo, maar dan moet ik wel weten welke kabel ik hebben moet, dus telefoonkabel of zoiets

schakel internet van de thomson uit (sommigen hebben ook de optie LAN Only ofzo), en dan een kabel op de LAN1 van de thomson naar de orange modem...

als het goed is deelt ie um nu vreemd genoeg gewoon naar andere computers die je op de thomson aansluit .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan