ADSL kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Watertoren

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
9
Hallo wie kan mij helpen?
Te weten ik gebruik dit forum voor het eerst,
Ik heb bij een kennis de ADSL kabel door midden geknipt, en de kabel door een buis getrokken. In de wetenschap dat ik de steker RJ45 er opnieuw kon aanzetten.
Uiteraard met de juiste tang enz.
Voordat ik de kabel door knipte was allles in orde.
Nadat ik een nieuwe RJ45 steker aangebracht had kreeg ik een eenzijdige communicatie.
Kan iemand mij vertellen wat ik misschien verkeerd gedaan heb?
Wat ik al heb geprobeerd is,dat ik de nieuw aangebrachte steker eraf geknipt heb en deze heb doorgemeten in de veronderstelling dat de kontakten niet goed over kwamen, maar na meting bleek dat de steker wel degelijk goed was. Dus daarna opnieuw een andere steker weer aangebracht maar opnieuw hetzelfde probleem, een eenzijdige communicatie.
Wie kan mij helpen, zodat ik mijn kennis weer gerust kan stellen???
 
hoeveel draadjes en welke kleuren heeft die adsl kabel.
 
RJ45... Dat is een netwerkkabel (en niet de telefoonkabel want dat is RJ11). Netwerkkabels zijn er in 2 smaken: straight en crossover.
Bij zo'n beetje alle modems heb je een straight kabel nodig, maar er zijn een paar uitzonderingen.

Voor een straight-kabel zouden beide stekkers er zo uit moeten zien (het clipje zit bij dit plaatje aan de onderkant):
met_img_rj45plan.jpg



Maar heb je de "originele" afgeknipte stekker nog? Zoja, dan kun je daar de kleurcodering van overnemen in je nieuwe stekker.
En dan zou ie toch weer moeten werken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan