ADSL met kabel via router naar draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos2011

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig bij een kennis een router te plaatsen (linksys wrt320N) op een vaste ADSL modem. Reden hiervoor:tot voor kort kon die ADSL modem ook draadloos gaan, maar nu dus niet meer.
De router was al gekocht voor dat hij er aan dacht dat deze geen ADSL aankon (terugbrengen ging niet meer), dus moest de ADSL-modem blijven staan.

De router is momenteel aangesloten op de ADSL-modem (merk Philips) en laat internet door op de vaste pc. Dus tot daar werkt alles prima. Alleen het draadloze gedeelte krijgen we niet aan de praat. De instellingen lijken juist te staan op de router, maar wanneer we nieuwe netwerken laten detecteren door de laptop, staat het er toch niet (altijd) bij. Als het er al eens bijstaat is het voor korte tijd en kan je niet aanloggen op het netwerk.

Er is internet, het is een router die draadloos kan, stuurt de signalen via kabel wel naar de pc, maar toch krijgen we het niet draadloos.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :) en ik hoop echt dat er wat ideeën komen zodat we toch draadloos kunnen gaan met de bestaande config.
Volgens mij is het ergens een instelling die we over het hoofd hebben gezien???

P.s.: extra info: installatie is als volgt gedaan: van adsl naar router met kabel,installatieSW van de router laten lopen, kabel naar de pc, werking internet gecontroleerd op vaste pc. Ingelogd op de router, wireless geactiveerd en gecodeerd (+naam netwerk geg). Besturingssyt: Win vista

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Waarom de Philps er niet tussen uit niet echt duidelijk de linksys kan daar toch gewoon voor in de plaats.
En anders zal je in de Linksys dhcp server uit moeten zetten.

die linksys zelf heeft toch ook draadloos internet? :|

De reden dat die philips er tussenstaat is dat de linksys geen modem voor adsl is maar enkel een router...toch?:). Als ik de philips er niet tussenszet dan heb ik totaal geen internet....of kan dit ook een instelling zijn... maar dacht echt dat het geen modem is enkel een router en voor adsl heb je toch een modem nodig?
kan ook de bal totaal misslaan he:)

is de philips nu een modem of router met annex-a?
je kan een losse adsl modem kopen, zijn meestal ook lekker snel.

is een modem.
En we proberen echt een oplossing te zoeken zonder een adsl modem te kopen

maar ik neem aan dat de wifi in de router veel beter is. dan doe je toch alle apparaten op de router aan sluiten en de router op de modem via WAN?

aansluiting is als volgt: De router op de ADSL-modem, en de Pc op de router (zoals je voorstelt). En tot daar werkt alles prima alleen het draadloze gedeelte (van de router dus) werkt niet. De desktop heeft wel netwerk (via de router) de laptop (wireless) niet. De instellingen van de router lijken me juist te staan, maar toch "bestaat" het wireless netwerk niet (soms vind de laptoip het voor even maar kan er nooit verbinding mee maken en daarna verdwijnt het weer uit de lijst beschikbare netwerken). Dus volgens mij is het ergens een instelling daar de desktop wel internet heeft (dus internet tot aan de router is er en verder ook enkel draadloos niet).

Hallo allemaal,

het is weer even geleden, en ik heb ondertussen meerdere zaken geprobeerd maar nog steeds...niets :(.
Ik heb de DHCP server uitgezet: niets.
Ik heb op de router static Ip gezet met vervolgens gateway het IP van de modem en IP in de range van de modem: niets.
Ik hoop echt dat er nog mensen met suggesties zijn want ik weet het echt niet meer. Alle suggesties zijn welkom en bedankt alvast!!!!!

heb je het kanaal al geprobeerd te verranderen?

in de webpagina van de router kun je ,waarschijnlijk onder wireless settings het kanaal veranderen waarop de router uitzend, soms is de automatische kanaalkeuze van de router niet optimaal en storen er dingen als bijvoorbeeld adapters op het signaal. je kan een ander kanaal willikeurig uitkiezen, en een paar proberen om te kijken welke het fijnste werkt.

Super :p Bedankt voor je tip, ga hem binnenkort zeker uitproberen. Mochten er nog tips of suggesties zijn, altijd welkom :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan