ik heb een adsl verbinding van belgacom ( belgie dus )met een thomson speedtouch 530 modem. Hiermee is het mogelijk om via ethernet of via usb te verbinden ( dus eigenlijk ook een router met een dhcp)
nu heb ik een topcom wbr 7101 gmr router bijgekocht ( voor draadloos)
het draad loze gedeelte werkt perfect. alleen wil ik nu het internet op via de topcom router en dat lukt me niet.
Ik had al eens geprobeerd om de dhcp van de modem uit te schakelen ( omdat deze slechts 1 ip adres uitdeelt ( dus ofwel ethernet , ofwel usb).
( eigenlijk was dit een tweede modem van hetzelfde type)
het gevolg hiervan is dat ik niet op internet kon en dat die modem heir nu op tafel staat omdat ik niet meer aan de web interface kan om de dhcp terug in te schakelen.
ik wil dit nu niet mee maken met mijn topcom.
iemand een idee ??
alvast bedankt
nu heb ik een topcom wbr 7101 gmr router bijgekocht ( voor draadloos)
het draad loze gedeelte werkt perfect. alleen wil ik nu het internet op via de topcom router en dat lukt me niet.
Ik had al eens geprobeerd om de dhcp van de modem uit te schakelen ( omdat deze slechts 1 ip adres uitdeelt ( dus ofwel ethernet , ofwel usb).
( eigenlijk was dit een tweede modem van hetzelfde type)
het gevolg hiervan is dat ik niet op internet kon en dat die modem heir nu op tafel staat omdat ik niet meer aan de web interface kan om de dhcp terug in te schakelen.
ik wil dit nu niet mee maken met mijn topcom.
iemand een idee ??
alvast bedankt
Laatst bewerkt: