ADSL modem en Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

meanman64

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
Ik heb ADSL internet met PPPOE verbinding.Ik heb een Ethernet modem D-Link 300T.Dus verbinding met gebruiksnaam en wachtwoord.Ik wil een router aansluiten,welke verbinding moet ik dan nemen of hoe moet ik de router configureren?
PPPOE gaat niet dan heb ik geen verbinding met het net.Ik moet Static nemen en dan het IP adres dat in de modem staat nemen en dan heb ik wel verbinding.Maar dan heb ik het volgend probleem als het IP adres voor het internet veranderd moet ik het adres in de router handmatig veranderen.Een heel gedoe daar ik de router los moet koppelen en alleen de modem gebruiken het IP adres noteren,router terug connecten en daar het nummer veranderen.Wat doe ik fout of wat kan ik doen?

Wat voor soort router heb je aangeschaft? (Fabrikant + Type)

Je wilt dus zeggen dat je een opstelling hebt waarin je een dmv een modem met internet connect, aan de modem aan router hebt gehangen en daaraan je pc gehangen hebt?

Als dit zo is, moet je de PPPoE verbinding alleen in de modem instellen zodat je verbinding hebt wanneer je de pc direct op het modem aansluit. Zet dan de router op Bridge en stel hierin geen verbinding in, hij hoeft de verbinding die het modem aanbiedt namelijk alleen maar te routeren naar de pc's die erop zijn aangesloten en vice versa.

Bedankt voor je reactie,ik zal dit eens proberen.Ik hou je op de hoogte.Dat bridge is dat voor elke router het zelfde?

Ik zie nergens in de router iets staan van bridge.
Wat is dit,moet dit ook ingesteld zijn en hoe?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoals Tha Devil ook al wilde weten, wat voor router is het?
Als dat bekend is kunnen wij ook even kijken wat daarvoor precies de mogelijkheden zijn.

Voor bridge hoef je de router voorzover ik weet alleen maar in te stellen op bridge en verder niets. Dit houdt in dat de router als brug dient voor de internetverbinding tussen het modem en de pc's die aan de router hangen.

De router is een linksys BEFSR41
Wat de bijlage betreft ik zal het proberen groter te maken.

Het lukt me niet om deze groter te maken ,ik kan maar 100Kb uploaden,dit is wat ik bedoel
NAT is Network Address Translation, which allows multiple computers to share one Internet connection. You can turn off NAT by selecting the Disable option. By default, NAT is set to Enable.

The Dynamic Routing feature can be used to automatically adjust to physical changes in the network's layout. The Router uses the dynamic RIP protocol. It determines the route that the network packets take based on the fewest number of hops between the source and the destination. The RIP protocol regularly broadcasts routing information to other routers on the network.

Ofwel gewoon een modem met router in 1 aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Een alles in een zou inderdaad het makkelijkste zijn.

Voor zover ik met routers bekend ben is het een kwestie van de router tussen het modem em de computer zetten en wat beveiligingsinstellingen wijzigen.

Hoeveel netwerkkabels kun je op het modem aansluiten? Meer dan 1?

Volgens de gebruiksaanwijzing die hier te vinden is, staat de router standaard op 'Obtain an IP automatically'. Dit zou gewoon moeten werken lijkt mij, dus is het misschien het handigst als je de router even helemaal reset naar de fabrieksinstellingen. Als hij dan tussen het modem en de pc wordt gehangen, zou hij het volgens mij gewoon moeten doen.

Ik ga het eens proberen.Ik hou op de hoogte.
Er kunnen 4 pc's op de router aangesloten worden.

Laatst bewerkt:
Het was even de vraag hoeveel er op je modem kunnen worden aangesloten :)

Als je daar meer dan 1 netwerkkabel in kunt drukken vermoed ik dat het een modem en router in een is.

Er kan er maar 1 aangesloten worden.Ik heb de router gereset en IP op automatisch gezet maar dat werkt niet hij moet op static zijn maar dan ben ik mijn adres telkens aan het veranderen.

Hij moet wel op PPPoE worden ingesteld.

Wellicht moet je ook je MAC-adres clonen.

Welke ISP heb je?

Dat heb ik allemaal geprobeerd maar dat werkte niet.Het mooiste is dat ik met mijn vorige router een D-Link 604 het zelfde probleem had.Mijn provider is Scarlet en zij kunnen mij ook niet verder helpen.Ze zeggen neem dan hetgeen dat wel werkt.

Nou ik snap er geen hout meer van hoor. Een router hoort toch echt gewoon een signaal door te geven van het ene apparaat naar het andere. Als je die PPPoE moet instellen in die linksys zou ik zeggen dat het een modem/router is waardoor je het losse modem niet eens nodig hebt. Maar ook in de handleiding wordt nadrukkelijk gesproken van een router en geen modem/router.

Misschien kan je het even zonder modem proberen, dus de router direct op je inkomende signaal aansluiten, en hopelijk werkt het dan wel.

Nou ik snap er geen hout meer van hoor. Een router hoort toch echt gewoon een signaal door te geven van het ene apparaat naar het andere. Als je die PPPoE moet instellen in die linksys zou ik zeggen dat het een modem/router is waardoor je het losse modem niet eens nodig hebt. Maar ook in de handleiding wordt nadrukkelijk gesproken van een router en geen modem/router.

Misschien kan je het even zonder modem proberen, dus de router direct op je inkomende signaal aansluiten, en hopelijk werkt het dan wel.

Dat werkt juist niet ik moet het static doen en dat is niet logisch.Ik kan ook de ADSL stekker niet in de router steken andere stekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan