adsl modem knippert steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningv

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
ik had eerst een foutmelding 721, toen 680 en dat houdt in dat mijn modem geen verbinding kan maken. hij knippert de hele tijd dus kom niet op internet. kan het zijn dat mijn telefoonlijn er zo maar mee kapt en ik weer een nieuwe aan moet leggen???

Het is wel zo makkelijk als je even aan geeft wie je provider is,welke adsl modem/type nr je hebt etc.

zonnet als provider, heb een alcatel speedtouch modem van thomson..

Tja als het linesync lampje op je modem knippert, dan is er geen verbinding tussen de modem en de plaatselijke telefoon centrale.
Als er niks aan de kabels en aansluitingen is veranderd ( isra punt > verdeelkastje > modem ) dan kan het probleem ook ergens tussen jouw huis en de telefoon centrale in jouw wijk liggen.
KPN bellen om de lijn te laten doormeten.

Ik had dit probleem ook toen bleek dat Tiscali een foutje had gemaakt met de verbinding.
Mischien kun je eerst eens een belletje wagen naar hun.
Je kunt ook de cdrom die erbij geleverd is nog een keer laten draaien, dan worden alle inbel gegevens voor het modem nog een keer opnieuw ingevoerd en mischien werkt het dan wel weer.
Het blijft maar een apparaat wat ook een foutje kan maken.

Geplaatst door koningv
zonnet als provider, heb een alcatel speedtouch modem van thomson..

Weet je zeker dat je alles goed hebt aangesloten ?

Even voor de zekerheid:welk lampje van de drie knippert er vanuitgaande dat je een ethernetmodem hebt.Anders is het ...anders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan