ADSL modem met router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel1985

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Hallo,

Ik heb een Thomson ADSL modem die tevens een router is met ingebouwde DHCP server.

Dit heeft als gevolg dat mijn modem mijn computer een ander IP adres geeft dan ik werkelijk heb (10.0.0.xxx). Hierdoor wordt mijn IP adres wel herkend als ik op een website ben, maar mijn firewall (Agnitum Outpost Firewall Pro) en mijn rmDC pakken automatisch dat 10 IP adrs.

Ik heb gehoord dat dit omzeild kan worden, zodat ieder programma automatisch het echte IP adres wat afgegeven is door mijn provider overneemt. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

Ik heb maar 1 computer (geen netwerk dus) die rechtstreeks verbonden is naar mijn modem. Mijn besturingsprogramma is WinXP Pro. Ik heb nog nooit de instellingen van mijn modem veranderd, dus ik hoop op een duidelijke uitleg als iemand een oplossing weet. :confused:

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Alleen; waarom zou je dit willen?

Ik ben lid van een gesloten rmDC groep van mijn favoriete artiest en daar valt heel veel op te downloaden, alleen is 80% van de users passief (waaronder ik, sinds ik die nieuwe modem heb). En passieve gebruikers kunnen niet van elkaar downloaden, die kunnen alleen van de actieve gebruikers (dus de resterende 20% downloaden) als ik actief ben, kan ik van iedereen downloaden.

Ik ben er nu achter dat die ingebouwde router in de modem het tegen houdt dat ik actief kan zijn, daarom wil ik dat rmDC mijn echte IP adres herkent, zodat ik weer actief kan zijn (zoals ik hiervoor was) Ik ben overgestapt van Chello naar Wanadoo en daardoor heb ik een andere modem

Kun je niet via de browser in het configuratiescherm van de modem komen en daar de dhcp server uitzetten? In de handleiding staat vast het ip-adres dat je daarvoor moet gebruiken. Als het nodig is kun je misschien de computer wel een vast ip adres geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan