ADSL modem niet automatisch aanzetten bij opstart computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmanck

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Berichten
7
Ik heb een Zonnet adsl moden aangesloten (P4WINXP) alles werkt goed, maar als ik de computer aanzet gaat het modem automatisch aan. Ik wil dit zelf kunnen bepalen! Misschien een domme vraag, maar weet iemand HOE???
 
Gaat het ook aan wanneer je IE op offline werken zet?
 
Pasja en Blacksheep, bedankt voor de reactie.

Ter verdere uitleg het volgende:
Er zit geen schakelaar aan het modem. Ik heb gebruik gemaakt van de "gratis" aanbieding van Zonnet. Dit houdt in dat je een starttarief betaald en vervolgens de telefoontikken. De tarieven zijn vrij hoog, maar verder is alles gratis. Het voordeel is dat als ik niet internet (6 zomermaanden) dan betaal ik niets.
Het automatisch aangaan van het modem kost dus iedere keer het vrij hoge starttarief (0,25 euro). Ik zoek dus een instelling in XP of IE die het aanzetten naar mijn wens kan regelen.
Dank voor de mogelijke oplossing.
 
Aha,
nu begrijp ik het beter geloof ik.

Je zou even kunnen kijken in het "start"menu of daar een verwijzing staat die het regelt dat bij het starten van Windows ook automatisch verbinding wordt gekozen em zo ja, die verwijzing verwijderen.
 
OK hmanck, nu begrijp ik het beter.

Ga naar start
Configuratiescherm
Internetverbinding instellen of wijzigen
Dan bij algemeen aanvinken: nooit een verbinding kiezen.

Dat zou het moeten doen.

Blacksheep
 
Hallo mensen,

Geen van de suggesties lossen het probleem op. Ook de helpdesk van Zonnet kon geen afdoende antwoord geven.
Dus dan maar de USB kabel er steeds uittrekken voordat ik de computer aanzet. Hoop dat dit niet schadelijk is!!!

Merci voor jullie inputs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan