adsl modem & router ineen-netwerk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Mijn oude arescom modem is kapot en zodoende een ander apparaat aangeschaft. Dit is een Trust 445 A speedlink xdsl web station. Mij is dus verteld dat ik dan het hub niet meer hoeft te gebruiken. Na enige uren heb ik mijn comp wel op het internet gekregen maar de andere niet. Het volgende gedaan:

445A met usb kabel aangesloten op mijn comp vervolgens een ethernetkabeltje van mijn comp naar de 445A, de adsl kabel in de 445A. Dat werkt na config. redelijk goed. Ik heb wel de netwerk instellingen moeten veranderen. Stonden ip 192 enz subnetmask 255 enz gateway 192 enz. Maar volgens de handleiding moest dat dus allemaal weg. Gedaan en inderdaad ik heb verbinding via mijn comp. Maar hoe moet het nu met de andere computers. Die waren eerst via het hub verbonden en hadden een eigen ip adres 192 168 1 3 enz maar dat wil dus niet lukken als ik de kabeltjes in het nieuwe modem doe/

Wie kan mij helpen? Een eigen internet verbinding was en moet toch mogelijk blijven; dus zonder dat ik mijn comp aanzet moet de andere toch kunnen draaien.
Wat gaat er fout??
gr Bamekipa

ip nummers wel vrijgegeven en weer vernieuwd?

ipconfig /releae
ipconfig /renew

Start en dan in uitvoeren typ je in cmd (xp/w2k) of command (9x/ME) en drukt op ok

voor xp/w2k typ je in ipconfig /release en drukt op enter en daarna ipconfig /renew

voor 9x/ME typ je in winipcfg en dan doe je alles vrijgeven en daarna alles vernieuwen

Moet ik dat op alle comp doen?
Inmiddels al op de comp gedaan die via een usb is aangesloten op het routermodem.
Overigens win98se.
Deze comp doet het zoals gezegd goed via internet; maar hoe sluit ik de rest aan?
Bij mijn vorige modem in comb met een hub ging er alleen een kabeltje van de andere comp naar de hub en had ik ipadres dns en gateway handmatig ingesteld op die comp. Maar ik weet niet hoe het nu moet?

Waarschijnlijk heeft je router een andere iprange dan je vorige.

Ga alle pc's langs en haal bij tcp/ip alle gegevens weg en zet aan dat de pc's een ipadres moeten krijgen. Opnieuw opstarten en het zou moeten werken

Gedaan, maar helaas geen reactie.
Krijg de searcherror enz.
Is het dan voldoende een netwerkkaart en een kabel naar het routermodem? Zoals eigenlijk eerst ook.

Wat is het ipadres van de router?

Je zult je pc's dan allemaal een ipadres moeten geven in die range en dan de gateway instellen op het adres van de nieuwe router

Hoe kom ik daar achter?
De oude router had ip adres 192 168 1 1 en de pc's kregen dan aan het eind een 2, of 3 enz. De gateway enz moest ik dan ook invullen; maar ik begreep van de helpdesk van zonnet dat ik nu niets hoeft in te vullen. Maar ja dat werkt dus dan alleen op mijn comp en niet de andere.
Doe ik dat met winipcfg?
grPaul

Je hebt toch zelf die router geconfigureerd? Op welk ipadres kom je binnen in de router?

Geplaatst door Bamekipa
Hoe kom ik daar achter?

Doe ik dat met winipcfg?
grPaul

Bij win98 machines: inderdaad.

Jouw modem router heeft DHCP (volgens tech-info op Trust site) , dat betekent dat deze automatisch de juiste adressen aan de overige clients moet geven. Die worden verkregen (normaal gesproken), wanneer je je ipadressen released en daarna vernieuwd.

Laatst bewerkt:
Op de tweede comp via uitvoeren en command en winipcfg in het ip-configuratie menu gekomen. Daar aangeklikt release en vernieuwen; maar dan krijg ik enige tijd de volgende foutmelding:

fout: De DHCP-server is niet beschikbaar. De adapter wordt vernieuwd.

Het ip-conf menu geeft op die tweede comp de volgende info:

3com ethernet adapter:

Adapteradres 00-50-04-38-2D-0A
IPautoconf. 169.254.160.43
Subnetmask 255.255.0.0
DHCP server 255.255.255.255

Op mijn eigen comp, die dus wel goed internet nu is de volgende info te vinden:

3com ethernet adapt.

00.01.02.A8.44.CA
192.168.1.2
255.255.255.0
stand gateway 192.168.1.1

(overigens correspondeert het bovenstaande met de instellingen zoals ik die voorheen had!)

Conexant Systems Inc.

00-D0-41-02-C9-73
10.0.0.8
255.0.0.0
10.0.0.2

Het lukt dus blijkbaar niet te releasen en vernieuwen op de andere comp!

gr
Paul

Aanvulling op mijn vorige bericht!

Op het modem brandt wel een lichtje (groen) aangevende dat de tweede comp een link heeft.
Dit lukt niet met de derde comp. Wel kabeltje aangesloten, maar er brandt geen lichtje (3-link) op het modem?

Wie helpt mij???

gr

Paul

Weer een aanvulling!

Inmiddels een derde (zeer oude) comp aangesloten.
En ......... alles gelukt. Is dus zelfs internet!!!
De ip conf gelukt vrijgeven en vernieuwen. Modum/router geeft dus zelf de adressen oid.

Bij comp twee nog steeds geen succes!
Komt waarschijnlijk doordat winipcfg en vrijgeven en vernieuwen niet lukt! Krijg steevast de melding:

De DHCP-server is niet beschikbaar. De adapter wordt vernieuwd. En vervolgens geen internet.

gr

Paul

Helaas Helaas Ook de derde comp laat het weer afweten??
Ping 127.0.0.1 geeft wel antwoord
Pingen naar het modemrouter adres geeft melding doelhost niet bereikbaar

Terugbrengen misschien en omruilen voor bijv. een SMC of Draytec en zo zijn er nog wel meer betrouwbare modems/routers.

Twee comp draaien; de derde wil niet lukken.

Windows 98 volledig opnieuw geinstalleerd. Vervolgens de ip configuratie gedaan, zoals bij comp 2 en ook op andere manieren. Nu pingt 127.0.0.1 goed evenals het adres van de comp zelf; maar naar het routermodem gaat er toch nog iets fout.
Bij pingen naar adres van modemrouter geeft hij timeouts en af en toe antwoord

Ping 10.0.0.2
timeout
antwoord
timeout
timeout
timeout
antwoord
enzenzenzenz

Comp opruimen of is er nog een andere oplossing?

Weet je zeker dat het adres van de router 10.0.0.2 is?
Volgens mij moet het dit zijn volgens jouw eerdere bericht: 192.168.1.1

En dan doel ik op dit bericht:' Op mijn eigen comp, die dus wel goed internet nu is de volgende info te vinden:

3com ethernet adapt.

00.01.02.A8.44.CA
192.168.1.2
255.255.255.0
stand gateway 192.168.1.1 '

Laatst bewerkt:
Toen zat de usb kabel er nog in en stonden er twee adapters vermeld.
Nu een inderdaad de 3com met de volgende instellingen:

10.0.0.14
255.0.0.0
gateway: 10.0.0.2

Op comp twee de volgende instellingen:

sitecom;

10.0.0.7
255.0.0.0
10.0.0.2

Op comp 3 lukt het wel om een ip adres erin te krijgen en de subnetmasker en gateway maar als ik daarna (na opnieuw opstarten ) wil vrijgeven en vernieuwen blijven die knoppen grijs.!?

pingen op 10.0.0.2 geeft meestal 75% verlies. (timeouts) zie vorige berichtje.
Is die comp niet goed meer? Ik had overigens windows vanochtend opnieuw geinstalleerd (98)
Op de andere twee staat er ook win98.

????????

gr Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan