adsl modem & router ineen-netwerk??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoel je daarmee dat ik de netwerkkaart op een andere plek moet prikken?

Ik heb dus gedaan wat ik dacht te moeten doen.

Installatie gelukt daarna gepingt met volgende resultaten

1e keer 75% verlies (timeout)
2e keer 50% verlies (dus twee van de vier antwoord)
3e keer 75% verlies.

Wat mij opvalt is dat ik niet kan vrijgeven en vernieuwen en dat kon bij de andere twee computers wel. Kan het daarmee te maken hebben en zo ja is daar een oplossing voor???

gr Paul

Sorry berichtjes gekruisd!

Deinstalleren heb ik dus niet gedaan. Toen de comp uit stond "gewoon" eruit gehaald en verzet!

Misschien opnieuw doen??
Deinstalleren hoe?

gr Paul

Sorry mijn fout; eerst verwijderen uit apparaatbeheer.
Comp uitschakelen en kaart in ander PCI slot.
Waarschijnlijk moet je de kaart wel weer installeren met de bijbehorende software.
Offtopic: het duurt vrij lang voor dat ik kan antwoorden of verbinding heb op dit forum. Vrij irritant.

Gedaan zoals uitgelegd.
Helaas niet het gewenste resultaat.

Ik heb de IP instellingen handmatig ingevoerd en dan licht vrijgeven en vernieuwen niet op en bij pingen 4 keer timeouts!

Bij ip adres automatisch kiezen enz licht vrijgeven en vernieuwen in winipcfg wel op. Geeft alleen foute ipadres, subnetm enz. Dus ook dan geen internet?

Ik durf het haast niet te vragen maar nog een ideetje?

Als het goed is zit er een LED achter op je netwerkkaart; brandt deze ook?

Ja zelfs twee ledjes waarvan er volgens mij een enigszins knippert.
Ik denk ook aan het volgende:

Morgen misschien de comp effe naar beneden halen en met een korter kabeltje testen. Of denk je dat het niet aan de kabel kan liggen omdat er wel een groen lampje brandt bij het modem tenteken dat er een comp is gelinked??

gr Paul

Zou bijna zeggen dat de connectie goed is.
Voor de zekerheid morgen toch maar ff testen met een korte straigt-kabel.

Ik hoor/ lees het morgen wel, ga nu maffen.

Welterusten en s6 morgen.

IK BEN ERUIT!!!!!
Het is denk ik toch de kabel.

Eerst de (2e) werkende comp boven gezet en aangesloten; géén internet; hoewel het pingen 100% antwoord opleverde; maar kon de pagina niet openen!

Vervolgens de NIET-werkende pc beneden gezet en aangesloten met een ander kort kabeltje. En tot mijn stomme verbazing werkt het!!!!

Conclusie: Kabel defect?? (breuk) Of zou het kunnen dat de kabel te lang is omdat het pingen wel resultaat opleverde.
En wat voor vervangende kabel kan ik het beste aanschaffen??

gr Paul

FELI!!!!!!! :thumb:

Waarschijnlijk een breuk of stekker niet goed.
Kabel is niet te lang. Cat 5 kabel kan je gerust tot maximaal 100 meter gebruiken.

In ieder geval als je een kant en klare kabel ophaalt, vragen naar Cat 5 met een rechte (straight) aansluiting.

ADSL-er,

Jij bedankt voor de tijd en interesse!
Heeft echt geholpen!
Ik zal direct zo'n kabel halen.
Ik wacht nog ff met status opgelost tot de kabel is aangesloten en het spul er op werkt. Bericht volgt nog!

Gr.

Paul

Nou ADSL-er het is allemaal opgelost!!

Een nieuwe cat 5 kabel aangelegd en internetten maar!
Probleem bleek dus toch een breukje oid te zijn geweest.

Groetjes,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan