adsl modem router

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Ik ben opzoek naar een adsl modem router wireless i.v.m. het overlijden van de adsl modem Zyxel 623F met provider Telefort.
Het Mac adres van Zyxel heb ik gelukkig opgeschreven. Deze heb ik nodig om in de nieuwe modem router het adres te kunnen clonen. Tevens ben ik af van 2 apparaten.
In het netwerk bevinden zich 2xPC met winXP(UTP kabel) en 2x laptops(wireless) met vista.
Wie heeft er een goede tip?

Alvast bedankt voor het lezen.:thumb:

simonzz

Laatst bewerkt:
tsja er zijn hier heel veel verschillende routers voor te vinden... hangt ook een beetje af van de snelheid die je wilt en het geld dat je eraan uit wilt geven...

zelf heb ik een sitecom (300n), ben ik aardig tevreden over, goed signaal, snel genoeg, en voldoet aan je eisen. is ook niet zon gek dure.

Bedankt voor je reactie, :thumb:

Middels de 300N aangeschaft gaf geen problemen met installatie.
Van de 2 pc's heeft een verbinding, de 2e is een gekraakte XP die geen verbinding heeft, kan aan de software liggen. Ook een v/d laptops kan ik nog niet verbinden, wpa2 wordt niet geaccepteerd ik zal een andere benadering moeten zoeken.
Nu zit er nog een XBox Live in het netwerk met een usb wireless netwerk ontvanger. Deze ziet niet de 300N weet jij misschien een oplossing? Ik vind het vreemd dat de 2 laptops wel de 300N zien maar de XBox niet. Zit er in de 300N een mogelijkheid om dit in te stellen?
Ik ben al aan het zoeken geweest op het web maar nog niks kunnen vinden.

M.v.g.

simonzz

Laatst bewerkt:
omg voor zover ik weet zouden ze gewoon zichtbaar voor elkaar moeten zijn. heb zelf geen xbox dus zou om eerlijk te zijn niet weten hoe dat zit? mocht wpa2 niet werken kan je gewoon de normale wpa pakken, misschien werkt dat.

Wegens te kort tijd en de plek waar situatie zich bevindt namelijk bij mijn vriendin is alles weer terug bij het oude. De Zyxel was niet goed ingeplugd waardoor het leek of hij stuk was.
Nieuwe modemrouter teruggebracht en geld ontvangen.
Xbox met truc aan de praat gekregen namelijk, oude router eerst zonder wpa sleutel de lucht in brengen en vervolgens ziet de xbox hem en dan router van wpa sleutel voorzien en via config menu v/d xbox sleutel invullen.
Ik moet wel vermelden dat ik fouten heb gemaakt met het installeren v/d nieuwe modemrouter ik had het zelfde kunnen doen zoals met de oude router voor het vinden van de xbox. Het hele probleem was de xbox. Misschien in de toekomst wel overstappen naar een apparaat.

Bedankt voor de reactie.

Ik sluit het onderwerp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan