ADSL Modem valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
87
Ik heb een probleem met mijn modem.
na enkele minuten valt mijn verbinding met ADSL weg. Dit gebeurt niet alleen als ik geen Data verkeer binnenhaal maar ook tijdens het downloaden.
Als de verbinding er wordt uitgegooit branden er ook geen lampjes meer op mijn modem. Ik moet dan de computer opnieuw opstarten. Ook de USB aansluiting van de printer loopt vast.

na contact te hebben gehad met de helkpdesk van KPN adviseerde mij een ander modem te kopen maar dit heeft geen positief resultaat gehad. Nu schijnt het met de voeding te maken te hebben die naar de USB poort wordt verstuurd. Ze adviseren mij om een externe hub aan te schaffen maar de computerwinkel zet daar ook vraagtekens bij . en dan ik € 35 ook weer zonde geld

Wie heeft de oplossing voor mij.

AMD 700
ALcatel ADSL Speedtouch modem
 
Probeer het modem om te ruilen voor een ethernet modem dan zal je probleem ook over zijn!
 
Dat is inderdaad een goed alternatief echter ben ik ook op zoek naar een oplossing voor het huidige probleem. Daarnaast zal ik een slot vrij moeten maken voor een ethernetkaart
 
Dan een gevoed hubje kopen!
Die dingen zijn niet erg duur kijk eens bij norrod bijvoorbeeld
 
Dat probleem heb ik ook gehad.

Indien de computer "te veel" stroom vraagd wordt direct het modem uitgeschakeld.

Na de aanschaf van een externe hub (met eigen voeding) was het probleem echter niet verholpen. Volgens de KPN had dit te maken met het feit dat ik een AMD processor had en die waren niet altijd compatible.

Heb toen tegen de meerprijs een ethernet modem aangeschaft en het probleem was verholpen (zou het echter eerst met een externe hub proberen die kosten maar een paas euro)

Suc6

Jeroen
 
Hoeveel mA pakt je modem?

Rechtsklik op "deze computer">eigenschappen>hardware>apparaatbeheer

Klik dan op het plusje voor usb-controllers

Rechtsklik dan op USB-hoofdhub, en kies dan voor eigenschappen.

Ga nu naar tabblad energie.

Daar staat hoeveel mA je modem gebruikt, en erboven staat hoeveel energie je usb poort kan leveren.

Verwijder anders je usb poorten eens uit apparaatbeheer, en herstart je pc.

Ze worden nu automatisch opnieuw geïnstalleerd.


Greetz Patrick
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan