Adsl Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Bassos
Is het niet nutteloos om 54 mbps of 100 mbps te kiezen overigens? Is voor de verbinding die ik wil maken 11 mbps al goed?

Ja 11 mbps is voor jouw toepassing prima maar voor een klein beetje extra heb je 54 mbps.
De laatste variant 100 mbps zou ik vergeten.

Opnieuw kosten/baten plaatje.
 
Geplaatst door Bassos
Bij Demon krijg je dan deze modem erbij:

Allied Data Copperjet 816-2P ethernetmodem voor analoge linesharing

Dit zijn een aantal AP die mij geschikt lijken en binnen mijn prijsklasse vallen (geen idee overigens, heb er niet zo veel verstand van)
gevonden op www.wifishop.nl

Linksys Access Point 54Mbit WAP54G

U.S. Robotics® Wireless Turbo Multi-Function Access Point

Alcatel SpeedTouch 170 Wireless Access Point


En dan een netwerkkaart:

Linksys wireless PCI kaart 54Mbit WMP54G

US-Robotics 100Mbps Wireless Turbo PCI Card

Linksys wireless PCI kaart 54Mbit WMP54GS MET SPEEDBOOSTER!!

En een switch heb je die alleen nodig wanneer je meerdere PC's wil aansluiten?? En ik zie bij al die netwerkkaarten dat je ze in moet bouwen in de PC, is dit ook door een onervaren iemand te doen?? (ben wel handig in dat soort dingen overigens)

Linksys is prima. Speedtouch ook alhoewel de 170 qua beveiliging minder schijnt te zijn.
Mbt de netwerkkaart,is het idd het beste om hem van hetzelfde merk te kopen maar dit is geen 100 % garantie dat het beter werkt dan een andere kaart.Dit ondanks allerhand protocollen.Maar ok.

Je kunt het zlef doen,maar er zijn ook winkels die het voor je doen zonder iets in rekening te brengen.Bij twijfel niet doen ! Een verkeerde handeling en ........

Check wel even de compatibiliteit met je modem.

Switch heb je idd nodig als je meerdere pc's zou willen aansluiten op je ethernetmodem maar dan wel MET netwerkkabel.
 
Ja ok dan wordt het waarschijnlijk 54mbps van Linksys. Nu moet ik alleen nog kijken of het bij de modem past en of er een router ingebouwd zit in de modem, toch? Ik zal eens even gaan zoeken of ik informatie over de modem kan vinden.
 
Ik ben er wel achter gekomen dat er een router functie inzit, maar ik heb nog geen idee of het AP past bij de:

Copperjet 816-2P

Kun je mij misschien vertellen waar ik naar moet kijken/zoeken of waar??
 
DE BESTE OPLOSSING!!!!!

neem een ethernet modem.
koop een devolo setje ( ik weet waar ze die verkopen), dit is een setje die bestaat uit een zender en ontvanger.
de zender sluit u aan op uw modem en steekt u in het stopcontact.
de ontvanger sluit u aan op de pc en steekt u in het stopcontact.
en u heeft internet dat over uw stroomnet in huis loopt!!!! u hoeft geen nieuwe kabels te leggen en het is super simpel om te installeren en nog als extra voordeel u kunt uw computer wegzetten waar u wilt en anders later altijd nog verhuizen zonder problemen!!!
ik heb het zelf al bij verschillende mensen geinstalleerd en je kunt er niet op binnenkomen (hacken) en de verbinding is in het hele huis 100% ( uit eigen ervaring)
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Het is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik wel ff kijken of ik het ook beschikbaar wil hebben voor een laptop in de toekomst. En dat is niet mogelijk met een devolo setjte, toch??

Verder moet ik nog ff kijken wat de voordelen en nadelen zijn van internet via het stroomnet. Misschien kun jij me iets meer vertellen??
 
Geplaatst door Bassos
Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Het is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik wel ff kijken of ik het ook beschikbaar wil hebben voor een laptop in de toekomst. En dat is niet mogelijk met een devolo setjte, toch??

Verder moet ik nog ff kijken wat de voordelen en nadelen zijn van internet via het stroomnet. Misschien kun jij me iets meer vertellen??

Ik dacht dat kosten een rol speelden maar blijkbaar is dat zeer betrekkelijk !?
 
kosten vallen mee...
en als je er op latere termijn nog een laptop bij wil aansluiten moet u gewoon nog een extra ontvanger kopen...is ook geen enkel probleem! deze ontvangers zijn ook los te krijgen! het enige wat u dan moet instellen bij de zender is dat er 2 ontvangers zijn en alles is geregeld.....
 
ligt eraan wat de winkel ervoor vraagt....maar ik heb ze gekocht voor zo'n € 130,- maar dat is het zeker waard....en dat ben je ook kwijt voor een linksys WAG54G.
 
Geplaatst door wavoe
ligt eraan wat de winkel ervoor vraagt....maar ik heb ze gekocht voor zo'n € 130,- maar dat is het zeker waard....en dat ben je ook kwijt voor een linksys WAG54G. [/QUOTE

Ja,alleen we praten over een AP dus +/- 40-50 euro !
 
Ik heb nog een aantal vraagjes over de apparatuur van Devolo. Is 14 Mbit/s wat zij beschrijven hetzelfde als bijvoorbeeld 11 mbps, lijkt me wel (ja net iets sneller dan, maar goed)

En de vraag is natuurlijk of de apparatuur van Devolo werkt met een Copperjet 816-2P modem??

Qua kosten denk ik dat het niet veel verschil maakt tussen die 2 oplossingen alleen de Devolo oplossing is wel duurder als ik wil gaan uitbreiden naar een laptop. Want dan moet ik een wireless adapter aanschaffen en een netwerkkaart voor mijn laptop (die is dan trouwens zoiezo nodig)
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand anders mij misschien iets meer vertellen over ADSL/thuisnetwerk via het stroomnet ? (Devolo)

Bijvoorbeeld hoe is de snelheid? Wordt er ingeleverd omdat het via het stroomnet gaat?

En kan de apparatuur van Devolo aangesloten worden op elk merk ethernetmodem? Of doet ie het alleen bij een aantal merken goed??
 
de devolo sets kunnen bij ieder type ethernet modem aangesloten worden.
en qua snelheid verlies je niets dit blijft 14 mbps.
 
Wavoe, heb je nog enige adviezen/dingen waar ik op moet letten/denken bij het aanschaffen/aansluiten van een "Devolo setje"??

Is toch mooi geformuleerd hierboven, geen letter te veel getypt :D
 
uhhmm nee.....je hebt volgens mij alle nodige info.....ik werk zelf ook met devolo en ik heb er eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad....het werkt bij mij altijd goed.
het eniga wat je misschien nog moet weten bij het installeren:
als de computer de ontvanger niet kan installeren even de goede driver van de bijgeleverde cd afhalen.....windows herkend hem vaak wel maar geeft hem om de een of andere reden soms een verkeerde driver waarmee de devolo niet overweg kan.
maar de goede kan je van de cd afhalen dus dan is dat probleem ook vast uit de wereld...

en idd het was geen woord teveel!;)
 
Bereik AP

heb zelf een Senao AP en daar kom ik zelf heel ver mee sowieso zeer goed in huis 60% bereik achter in de tuin (AP staat op1e verd andere kant) en bij vrienden gaat ie zelfs de straat over. Kost iets meer maar als je zeker wilt zijn van een goed bereik...
Zie http://www.zx-yagi.nl/
Is geen midem maar zit aangesloten op een 4p ethernetmodem Etech.
Heb je een DECT setje in huis dan kan je ook overwegen het basisstation daaran bij de PC te zetten (na de splitter) natuurlijk.
SUc6
 
Senao is zeker goed maar die zend ook met een vermogen van 200 dBi terwijl in Nederland max. 100 dBi is toegestaan....
ik heb ook weleens zo'n setje getest, en Snarf54 heeft zeker gelijk dit is hele sterke apparatuur.
maar qua prijsklasse wel hoger.
 
Ik was even op de site van DemonSL aan het kijken en las daar iets over een ethernetkaart? Heb je die ook nodig als je een niet draadloos netwerk wil maken en zit deze misschien al wel in je PC??
 
waarschijnlijk zit er al een standaard ethernet kaart in je pc....en anders kunt u er zo 1 kopen die zijn maar €15,- ofzo.
maar als u een draadloos netwerk wil heeft u deze niet nodig...
dan heeft u een draadloze netwerkkaart nodig....en die liggen in een wat hogere prijsklasse.
die liggen zo rond de € 60,- minimaal (denk ik )

oohh ik las even te snel...
waarschijnlijk zit deze al in uw pc.....
u kunt hem zo herkennen: ethernet aansluiting
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan