adsl modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik ben van plan om -eindelijk- over te gaan om adsl, nu dat hier technisch mogelijk is.
Wat ik graag wil weten is of een adsl-modem altijd geschikt is voor snelheden tot 20Mb/s, of zijn er verschillende modems voor verschillende "abonnementssnelheden"? M.a.w. als ik begin met een 512kb/s abonnement (ik werk nu met ca 40kb/s als ik geluk heb) en ik wil later naar een snellere verbinding, kan ik dan gebruik maken van het zelfde modem?

er bestaan verschillende modems met verschillende max snelheden ...

Dat betekent dus dat ik voor het nemen van een abonnement naar de snelheid van het modem moet vragen, of zelf de juiste elders op de markt koop.

Als ik je mag adviseren,maak eerst een keuze met welke provider je in zee gaat en kijk vervolgens welke router/modem je provider support en maak dan pas een keuze.

Altijd verstandig natuurlijk. Alleen zijn de verschillende aanbieders niet erg duidelijk over de aangeboden modems. Ik ga er nog maar eens induiken.

Nog even over die verschillende snelheden: is zelfs een adsl-modem met de laagste snelheid niet altijd goed, zoals een analoog modem die altijd sneller is dan de telefoonlijn aankan. Of heb ik het mis?

Gezien de ontwikkelingen op adsl gebied en dus ook de gerelateerde hardware zou ik als je toch nog begint ervoor zorgen dat je in iedergeval voldoet aan de standaard voor adsl 2 +.Kun je het dan krijgen en heb je er behoefte aan,dan ben er klaar voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan