adsl of kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita Vermeer

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2001
Berichten
16
Wij zijn net verhuisd en vragen ons af of we beter kabel-internet of adsl kunnen nemen? Weet iemand wat de voor- en nadelen zijn van kabel en van adsl?
 
Ik zou voor ADSL gaan. Kabel is wel sneller, maar zodra het druk wordt zakt deze snelheid snel terug (capaciteit wordt gedeeld) bij ADSL is dat veel minder waardoor ADSL veel stabieler is. Daarbij komt dat de providers ADSL steeds sneller maken in verband met de concurrentie. Volgende maand wordt de download bij Mxstream klanten (KPN in combinatie met een internetprovider) opgeschroeft naar 2MB/s (standaard abonnement).
 
Weet je ook hoe het zit met de kosten van adsl?
Ik heb nl al gezien dat er in Maastricht qua kabel twee mogelijkheden zijn: @home (en dan is alleen het duurste pakket van 47,95 p/mnd mogelijk) en Living@Maastricht Internet (deze is wel goedkoper, 27,95 p/mnd) En de aansluitkosten vond ik nogal hoog. Bij @home 198 Euro en bij Living@Maastricht 98,95.
 
Zoveel providers, zoveel prijzen. Dit is een kwestie van zoeken en bepalen wat je wilt hebben. Als je veel download zou ik een onbeperkt abonnement nemen, haal je af en toe een bestandje op en lees je de e-mailtjes dan is een lite/beperkt abonnement voldoende.
 
Kijk eens op www.speedtest.nl
Hier kan je op je postcode zoeken naar welke providers er zijn in jouw postcode gebied, welke snelheden ze halen met welke afwijking en de kosten per maand.

Groeten,
Olav
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan