ADSL onderbreekeing na dagen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter omdc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

omdc

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Hallo,

Via deze weg wil ik iemand vragen om mij te helpen met een groot probleem. ik heb een adsl aansluiting op een server staan het werkt allemaal prima maar na enkele dagen (soms wel 20 dagen) met netwerk modem van alcatel als ik ben ingelogd op het internet gooit ie mij er gewoon af. moet dan opnieuw de modem aan en uit zetten en doet het weer een uur, snap er echt niks van. heb gebeld met planet en kpn maar die zeggen nieuwe software installeren. dat heb ik gedaan help niks wie o wie kan mij helpen. server 2000 draait hier zonder log of inbel fouten.
alvast bedankt.

Ronald

Dat probleem heb ik ook en ik ben het al vaker tegen gekomen op het forum.

Ik heb ook gebeld met Planet en de nieuwe software geinstalleerd. Het probleem is echter niet verholpen en gemiddeld 1 a 2 x per dag blokkeert het zaakje en moet ik de gehele computer opnieuw opstarten.

moet dan opnieuw de modem aan en uit zetten

Hoe doe jij dat ? want ik moet steeds de hele computer opnieuw opstarten.

Jacco

Als je geen verbinding krijgt, krijg je dan de rnaaaap melding?
Dat hadden wij in het begin bij planet. Toen nieuwe modemsoftware gedownload en het was over. Die kon je bij mxstream vinden.

Geplaatst door Bruce The Boss
Dat probleem heb ik ook en ik ben het al vaker tegen gekomen op het forum.
Hoe doe jij dat ? want ik moet steeds de hele computer opnieuw opstarten.

Jacco

Bij een alcatel ethernetmodem kun je de schakelaar aan de achterkant uit en aanzetten.

Ik maak gebruik van een ander soort modem: Alcatel Speedtouch 330 USB ADSL modem en daar zit geen aan/uit schakelaar op.

Het enige wat je kunt doen, dacht ik, is de computer helemaal opnieuw opstarten.

Jacco

Daar zit hij inderdaad niet op. (usb) Heb je de nieuwste drivers al opghaald (voor je modem dus)
Ga naar www.mxstream.nl en klik service en support aan.
Dan kijk je bij jouw modem. Misschien is er ook een update voor de jouwe. Wel goed de gebruiksaanwijzing lezen.

vraagje...

maakt je server of het modem de vpn verbinding met de provider?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan