adsl over isdn

• Onderwerp starter Onderwerp starter wab62
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Wie kan mij bevestigen dat adsl die vanuit de isdn aansluiting gefilterd wordt hetzelfde is als die uit de analoge telefoon aansluiting. Natuurlijk behalve de pluggen.
M.a.w. kan ik het ook op een standaard modem/router aansluiten als ik de plug verander?

Je kunt de zelfde Router bij een ISDN of analoge aansluing gebruiken.

Ik snap je vraag niet helemaal t.a.v. de 'plug'.

Zowel bij ISDN als analoog plaats je de spliter voor alle ander aansluingen. De aansluing op de splitter (voor ghet ADSL deel) zou voor een analoge en voor een ISDN aansluiting hetzelfde moeten zijn (4 aderige aansluing).
M.a.w. alleen de splitter is anders t.a.v. de aansluing voor de gewoon of ISDN aanluiting. Het zou dus niet nodig hoeven te zijn om de 'plug' te veranderen.

@Withaar:Dit zal niet gaan.Ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt maar misschien kun je het uitleggen ?

@Upsidaisy,
Zeggen dat dit niet gaat is makelijk, maar leg dan ook uit waar volgens jou het probleem ligt, zo heeft m.i. niemand iets aan je opmerking.

Naast het gebruik van een splitter en dan een 'normale' ISDN centrale heb je ook speciale ISDN routers deze kun je dus zonder spitter (is ingebouwd in de router) gebruiken. Deze is uiteraard niet te gebruiken als 'standaard router'.

Ik wou het nog even verduidelijken, als iemand een isdn installatie heeft en dan adsl aanvraagt gebaseerd op zijn isdn aansluiting dan krijgt hij een splitter met een isdn uitgang naar zijn telefoon en naar zijn isdn adsl modem.
Bij een connector voor een analoge telefoon worden de twee middelste contacten gebruikt om het signaal door te geven aan het modem. Het signaal naar het isdn adsl modem bestaat dat nu ook uit twee aders of meer?
De kabel heeft meerdere aders maar worden die daadwerkelijk gebruikt?
Als het hetzelfde is kan ik dus een "gewone modem/router" aansluiten door er een andere connector aan te zetten.

T.a.v. het modem, moet ik even terug komen op mijn eerdere bericht, een ISDN splitter werkt alleen samen met een ISDN router. :o

Een gewoon modem/router er aan hangen gaat (@upsidaisy) inderdaad niet werken.

Ok, allen bedankt voor de input:thumb:

Mvg,
Willem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan