adsl probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recycleer

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Beste medemens,

Het is nu al een hele tijd (1 maand ) dat ik problemen heb met mijn adsl ( planet internet ).Na een tijdje valt de verbinding weg ,en dat is niet tijdsgebonden ( soms al na enkele minuten , soms een half uur) maar wegvallen doet ie steeds weer.Na heropstarten of een tiental minuten wachten kan ik weer opnieuw verbinden.
Vorige week heb ik format C gedaan en alles opnieuw geinstalleerd (met de nieuwste drivers - topcom webracer 850 voor XP),maar het probleem is er nog steeds.
Op de modem zelf begint het onderste ledje te knipperen(ca.20 sec.) om dan weer vast te branden,maar verbinden lukt dan nog niet ,enkele minuten wachten en dan lukt het wel weer(tijdelijk).
Ik heb nu al 2 jaar ADSL en nog nooit dergelijke problemen gehad. Eenmaal er verbinding is -upstream 128 downstream 3296 kbps , als led knippert no signal.
Door tijdsgebrek duurt het soms een tijdje eer ik aan surfen toekom en als het dan zomoet gaan is het helemaam om .............
Kan iemand me helpen ???????
Dankt u ...................

het zou aan je firewall kunnen liggen, als je die hebt aanstaan? zet hem eens uit. en download zonealarm of een ander freeware firewall!

Hoi, ik woon in Essen Belgie en heb ook planet als provider. Ik had dezelfde modem als jij nl de webra@er 851 die gratis is bij een abonnement van 2 jaar. Deze modem was in mijn geval te zwak omdat ik op 4.8 km van de centrale zit en het max. is 5 km. Na aanschaf van een alcatel speed touch modem die over een lan aansluiting werkt in plaats van usb is het verbeterd maar nog valt, vooral s'avonds, de verbinding nog weg. ( Toch zo'n 2 à 3 maal ) . Ik denk toch dat dit aan de server van planet ligt, maar die zijn nooit te bereiken. En als je je telefoonnummer ingeeft zijn er zogezegt nooit problemen.

Groetjes

het is nogmaar onlangs dat de problemenbegonnen zijn
bijna 2 jaar geen problemen ,dus de afstand ?????

Ik was gisteren op de computerbeurs in Antwerpen en heb mijn beklag gedaan bij planet, er waren blijkbaar meerdere klachten en die gingen ze nu bundelen. Zelf ben ik nog maar 3 maand bij planet en heb dit probleem altijd gehad. Iemand zei me dat sinds het verhogen van de snelheid en de overname door kpn alles was begonnen, dus blijven aandringen bij planet en het beste hopen. Ik ben al blij dat ik niet de enige ben:rolleyes:

ps, het is vooral s'avonds dat het moeilijk gaat.

Het beste is kontakt op te nemen met de telefoonmaatschappij. Die moeten je kunnen verder helpen.

Groetjes Ludo

ik ben van plan om mijn contract met planet internet op te zeggen en telenet aan te schaffen , gezien de aanbieding op dit moment ........
slim of niet doen ??????????

Het is in ieder geval sneller dan planet maar je moet de prijs vooral goed in het oog houden. er zijn nadelen zoals een hele maand hetzelfde ipadres, soms wel twee maanden maar met een goede firewall is dat ook geen probleem, voor mij is een goed kontakt met de helpdesk ook belangrijk maar daar is bij planet totaal geen sprake van. Om die rede alleen zou ik de kabel overwegen. Verder ben je natuurlijk van die hoge belgacomrekening af als je ook telefoon van de kabel neemt.

Groetjes Ludo

Laatst bewerkt:
hoi,
volgens pi moest ik eerst proberen een nieuwe usb driver ( via) ,heb ik ook gedaan
www.via.com.tw
ik heb de driver 4,43 zip afgehaald en geinstalleerd (en opnieuw opgestart) ,maar als ik kijk naar ....hardware-apparaadbeher-usb controllers-via ref 5 is de datum van de driver nog steeds 1/7/2001
of heb ik de verkeerde afgehaald????????????
volgende week nemen ze opnieuw contact op en als het probleem zich nog voordoet,gaan ze vragen aan belgacom om de snelheid op mijn lijn terug te brengen
van 3,3 naar 1,1 ( de afstand zou plots te groot geworden zijn)...................................

Het is natuurlijk gek dat ze dat nu voorstellen, iedereen wil sneller, het kan, en dan gaan ze zeggen dat dan de afstand ineens te groot is. Ik weet het ook niet meer maar ze hadden volgens mij de grote massa niet op adsl verwacht ( 20 procent van de belgen hebben adsl) en zijn hun servers niet sterk genoeg. Dus maar hopen dat het beter wordt.

Groetjes

Voila........
Sinds gisterenavond geen problemen meer
verbindingssnelheid is nu 1,1 mbs en de verbinding is nog niet 1 keer weggevallen .......................

voorlopig toch..............

Zal het in de gaten houden, maar moet zeggen dat ik vandaag ook nog geen problemen heb gehad. Hopelijk hebben ze er overal iets aangedaan. Bedankt

Ludo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan