ADSL router aan kabel router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Vut

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Hallo.

Van UPC kreeg ik het advies om een andere router aan mijn kabel router (Cisco EPC3925) te koppelen.
Dit omdat mijn Wireless zeer traag is.
Nu heb ik een ADSL modem van Linksys model WAG54G.
Hier op zit een andere ingangs connector.

Kan ik hier iets mee of moet ik een andere aanschaffen. Zo ja wat raden jullie mij dan aan.

In afwachting van jullie reactie.

Piet

Probeer eens een LAN kabel tussen je kabel router en de Linksys router te hangen. Bij de Linksys router moet je LAN port 1 gebruiken.

De instructie van Lutz is helaas nét iets te mager... In ieder geval moet de DHCP server functionaliteit op de WAG54G eerst uitgezet zijn voordat dit (verantwoord) kan werken...

Tijs.

Zou het in de Cisco doen, die op bridge met de radio (wifi) uit, prutding is dat.
ip adres van die Cisco 192.168.100.1

@Lange Pier: Persoonlijk zou ik juist zo min mogelijk veranderen aan de Cisco (wel evt. wifi uitzetten daar, maar gewoon de router functionaliteit handhaven etc.)
O.a. vanwege mogelijk terugzetten naar fabriekswaarden a.h.v. instructies helpdesk etc.

De topic-starter kan natuurlijk ook kiezen voor jouw constructie; het is gewoon mijn mening dat ik liever mijn eigen apparatuur 'verander' (zoals omzetten naar accesspoint/switch zoals Lutz voorstelde) dan te veranderen aan de apparatuur van de provider.

Tijs.

Ach, heb dat kreng ook, had 3mtr. wifi bereik en steeds uitvallen van de lan, met dat ding op bridge en de radio uit met een dual-band Belkin met gasttoegang erachter, 50mtr. bereik en geen uitvallen van de lan.

Ok, uitvallen van LAN is (ook voor mij) een zwaarwegend argument in het voordeel van jouw suggestie om de Cisco (toch) in bridging modus te zetten. Bedankt voor de toevoeging.

Tijs.

Ik realiseer me wel dat een ADSL router niet gaat werken i.c.m. bridging modus van de Cisco.
Dus (bij bridging) zal de topic-starter een breedband Wifi router moeten kopen en die dan via diens WAN/Internet aansluiting moeten aansluiten op de Cisco.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan