ADSL router geeft veel CRC errors aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvdb

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Berichten
7
Mijn Sweex ADSL over ISDN router geeft hard oplopend aantal errored seconds en CRC errors aan. Upstream 2 keer zoveel als downstream. Dit zie ik pas sinds ik de router van nieuwe image heb voorzien (bootcode and image code zijn ge-update naar laatst beschikbare versie). Echter heb ook recentelijk weer een ADSL snelheidsverhoging van KPN (provider is Planet) gekregen. Krijg na verloop van tijd wat pagina's traag binnen of worden helemaal niet gevonden en nadat ik ADSL signaal op router restart of hele router reboot is het weer een tijdje ok, maar errors lopen steeds maar op. Vraag is nu of dit iemand bekend voorkomt?
Ligt dit nu aan router of aan ADSL lijn?
 
Als je adsl lijn niet goed is dat kun je dit meestal zien aan het lampje.
Bij mij gaat er b.v. een lampje oranje branden i.p.v. groen.
Sync hoort in ieder geval continue te branden.

Toen mijn verbinding slecht of er helemaal niet was begon het ook altijd alsof het binnenhalen van een site te veel werk was. Het lag bij mij aan de verbinding.

Goed op je lampjes letten dus.
 
Sweex router heeft alleen maar rode lampjes, maar aan de kleur ligt het niet :D
ADSL led brand gewoon continue, geeft ook alleen maar aan dat ADSL signaal er dus is. Gezien het feit dat er upstream 2 keer zoveel errors zijn dan downstream ga ik er vanuit dat het aan de buitenkant van mijn router ligt en om de kabel naar de ADSL splitter en de splitter zelf uit te sluiten ga ik nog proberen om de splitter er tussen uit te halen en de kabel te vervangen.
Ik denk echter dat hier niets mis mee is en dat het aan de kabel naar ISDN centrale ligt. Nieuwbouw woning en er worden nog steeds huizen gebouwd dus misschien wat beschadigd bij graafwzh of iets dergelijks.
 
Lijkt me weinig zin hebben. Je ziet nu op de router al dat ADSL sync goed is.
Als je splitter niet goed was zou je geen signaal hebben op je router.

Je zegt wel dat al je lampjes rood zijn maar dat zegt nog niets.
Ik dacht dat die sync oranje behoorde te zijn totdat ik een goede verbinding kreeg. Toen bleek dat ding ook nog te kunnen knipperen (niet helemaal goed) en continue groen te kunnen branden.

Maak je dagelijks goed je temp mappen leeg?
 
Maak lang niet dagelijks mijn internet cache leeg maar heb dat soort dingen wel gedaan toen ik het voor het eerst doorhad dat er soms wat zaken niet lekker meer lopen. Niet geholpen dus en heb ook 3 PC's aan de router hangen. En inderdaad zal de splitter en kabel naar NT1 kastje ook wel in orde zijn, maar toch wel even proberen. Heb ook nog m'n oude ADSL modem om te proberen maar daar kan ik dus weer geen error count op zien. Hoe dan ook heb ik het idee dat het aan KPN signaal ligt of anders de nieuwe firmware van de Sweex router die ik met image update heb geladen.
 
Dan zou ik zeggen dat Sweex de schuldige is.
KPN zorgt voor sync. Jij ziet het lampje branden op de router. Is dus goed.
Kun je dat image niet terugdraaien of opnieuw er overheen zetten?
 
Downgraden van BootRom en Firmware heb ik al aan gedacht maar daar is op geen enkele manier aan te komen blijkt. Sweex al diverse malen geprobeerd te bereiken hiervoor maar geven dus never nooit antwoord. Ach ja het is ook maar een klein klantje met een routertje van een paar euri's dus who cares?
Ben bang dat ik er niet veel meer aan zou kunnen doen, maar had kleine hoop dat er meerdere users van Sweex routers soortgelijke dingen tegenkwamen. :(
 
Het enige dat we kunnen doen is deze vraag 'aan de praat houden'. Misschien komt er nog een Sweexer langs.

Heb je'm trouwens al een gereset?
 
Ik zou je adviseren om eens een test te doen met een ander modem.Denk je dat dat zou kunnen ?
 
Router gereset al paar keer naar default settings, en ja testen met een andere router is voor mij zeker geen probleem, sterker nog ik vind het zelfs leuk om te doen. Maar ja dat zal wel met m'n werk te maken hebben (ben zelf ICT-er met zowel hardware als software kennis) maar ik heb alleen niet de beschikking over een andere router. En er eentje bij kopen vind ik een beetje overdone. Daarom zocht ik wat mede Sweex routers over ISDN. Als ik weer een beetje tijd heb ga ik de oude ADSL modem nog proberen, zal vast wel ergens wat software op web zijn waar ik wat ADSL statistics mee kan bekijken en verder proberen om bij KPN aan te kloppen want mijn troubleshooting/debugging ervaring zegt me toch dat het aan ADSL signaal ligt.
Toen ik 3 kwart jaar geleden verhuisde heeft KPN me in snelheid teruggezet vanwege te lange kabellengte naar ISDN centrale maar nu hebben ze wat nieuwere en betere modems geplaatst en dan is die lengte ook geen probleem meer. Tenminste dat neem ik aan omdat ze sindsdien ook tot 2 keer toe een kostenloze snelheidsverhoging hebben doorgevoerd. (was eerst 416/256 en is nu 1600/512)
 
Schrale troost.Bij Planet hebben/hadden veel gebruikers problemen na de snelheidsverhoging,en als ik me niet vergis heeft er zelfs eea op hun site gestaan.
Ook op Tweakers is eea over deze " hick-up" aan de orde geweest.
Anders maar eens tweedelijns support van KPN eea laten doormeten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan