ADSL , router , modem probz :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

xhispage

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
ADSL , router , modem probz

ok , ik heb een ADSL (dslexpress.nl) aansluiting bij Demon Internet , ik heb een Zyxel Presige 600series modem van ze gekregen , maar omdat ik naast mijn normale computer soms ook met mijn laptop op internet moet heb ik een Eminent 4012 router gekocht. Nou , ik sluit dus die router aan , in de handleiding staat niks over Demon , maar de installingen voor chello upc schijnen ook te werken... Dan doe ik ipconfig release en renew , en dan lijkt alles te werken , ik check mijn mail op mijn normale pc en mijn laptos , dan ga ik een tijdje op mijn laptop werken (typen enzo :D) en dan moet ik een bestand downloaden op mijn pc , maar dan heeft de pc inneens geen toegang meert tot het inter net :(
dan ga ik op mijn laptop naar het router confic screen , ik klik op Clone MAC address , ik klik op STATUS>connection> refresh , renew , ik doe ipconfig , ik start de pc opniew op , en ik heb weer voor 30 seconden toegang tot het internet. Ik heb de helpdesk nog niet gebeld omdat ik eers wil zien op er mischien een makelijke oplossing is en omdat het weekend is heb ik er ook geen kans tot gehad... HELP MIJ!!!

laptop: Windows 2000 Pro (niet admin , gewoon user)
pc : WIndows XP Pro (admin)

EDIT1: als ik de router weghaal , en mijn PC direct aansuit via het modem doet internet het goed , alleen dan de latop niet :D als ik de router er weer tussendoe doet het internet weer stom :D

Xanni

Laatst bewerkt:
Hoe staat je Zyxel geconfigureerd? Bridge of Router?

Greetz Patrick

wel

Ik heb aan mijn Zyxel niks veranderd behalve nieuwe firmware (omdat Demon me dat aanrade) , maar die firmware was een paar maaanden terug , ik denk dat mijn Zyxel als bridge staat , kan hij dan ook op router zodat ik alleen een nieuwe switch te kopen hoef ofzo? is daar een tutorial voor?

alvast bedankt
Xanni

Inderdaad, je kan je modem configureren als router, switch erachter, en klaar.

Hoe je je modem configureerd, kan je hier nalezen.

Welke firmware heb je?
Die van de site van Demon? Op de site van Zyxel staat weer een nieuwere.

Greetz Patrick

Geplaatst door patrickt
Inderdaad, je kan je modem configureren als router, switch erachter, en klaar.

Hoe je je modem configureerd, kan je hier nalezen.

Greetz Patrick

Wat te doen als alle raad op www.zyxel.nl niet werkt bij het omzetten van Bridge naar Router?

Ik krijg na cmd>telnet 162.168.1.1:
Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt.

Laatst bewerkt:
Telnet had ik inmiddels draaiend door de netwerkkaart hard op te geven:
192.168.1.10
sub mask 255.255.255.0
ipv DHCP

Na het omzetten mbv deze info kan ik ook via de browser in m'n modem komen. Internet werkt alleen niet:(
Ook de mac adres pagina van demon komt niet op in IE.

Waar laat ik een steekie vallen? plz tell.

wel

cmd
ipconfig /release
ipconfig /renew

upgrade de router firmware

Xanni

Ik weet niet op welke centrale je zit, maar regio Rotterdam kan door een storing zich niet aanmelden mbv van de mac-pagina.

Dit zou in de loop van vadaag opgelost zijn.

Greetz Patrick

Mijn centrale

Firmware upgraden wil ik wel, maar hoe kan ik eerst zien welke firmware ik NU draai?

Dat is dus v.3.40(GT.3) 9/9/2003

Laatst bewerkt:
ipconfig /release
ipconfig /renew

doet ethernet kaart
van
x sub 255.255.255.0 gatew x
naar
x sub 255.255.255.0 gatew x

Moet ik de modem dan nog hard mijn ip ingeven via de browser of iets dergelijks?

Laatst bewerkt:
Geef je modem eerst eens een harde reset. (In je beschrijving staat hoe dit werkt, 30 sec blabla)
Hij staat nu weer als bridge.
Laat je pc automatisch een ip-adres toewijzen.

Ga nu naar IE, je komt nu automatisch op de Mac-pagina uit. (En inderdaad, wanneer je de helpdesk belde, kreeg je te horen dat dit niet mogelijk was voor Leiden en Rotterdam, zou nu opgelost moeten zijn).

Eenmaal op de MAC-pagina gekomen, meld je je aan.
15 Minuten wachten, en je kan op internet.

Hier nog wat leesvoervoor het configureren als router.

Greetz Patrick

thnx patrickt:)

Het lukt bijna nu:) Ik krijg het in de router mode gezet, hierna kreeg ik idd de mac reg pagina, maar na geregd te hebben werkte internet niet meer voor een uur...

Wat ik nog niet snap,
in de modem als router stand stond DHCP aan met DHCP op de lan kaart ook aan met bovenstaand ip(onderste).

Moet ik dan de ethernetkaart zelf hard 192.168.1.10 ingeven of maakt dat niet uit?

Laatst bewerkt:
Wanneer de modem in bridge staat, laat je de pc automatisch een ip-adres toewijzen.

Staat ie geconfigureerd als router geef je de pc een hard IP-adres.
192.168.1.1
subnet mask 255.255.255.0

Greetz Patrick

ps Heb je je eigen aangemeld met mac als router of bridge mode?

Nu met bridge (omdat ik anders niet kan communiceren.:D )

Geplaatst door patrickt
Wanneer de modem in bridge staat, laat je de pc automatisch een ip-adres toewijzen.

Staat ie geconfigureerd als router geef je de pc een hard IP-adres.
192.168.1.1
subnet mask 255.255.255.0

Greetz Patrick

ps Heb je je eigen aangemeld met mac als router of bridge mode?

Kijk dit snap ik dus niet. Hoe kan ik de lan dezelfde ip geven als de modem/router die al heeft? Modem is toch al 192.168.1.1 standaard, ook in router mode?

Sorry, foutje.

Het moet zijn "ANDERS" dan 192.168.
1.1.

Heb net eventjes mijn modem als router geconfigureerd, en werkte met de volgende instellingen prima.(zie bijlage)
naamloos_212238222101_54674.JPG

Greetz Patrick

offtopic:

:) kzag je vraag ook in demon.nl.support staan:)

Greetz Patrick

Ik was in de router onder WAN "obtain ip adres automatic" vergeten aan te vinken. Die stond nog op hard 0.0.0.0, ook had de netwerkkaart nog geen gateway.

Nu de firewall zelf nog afstellen.
Pat en xhispage bedankt voor de moeite, aanmoedigheid en ondersteuning :thumb:

Geplaatst door patrickt
offtopic:

:) kzag je vraag ook in demon.nl.support staan:)

Greetz Patrick

:D
Is weer bagger met die newserver vanavond he?
crash.gif

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan