adsl router modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter simo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. In principe is het zo dat als ik mijn computer opstart, dat ik dan meteen verbinding krijg met internet (dat is zo ingesteld).
Dit lukt echter niet als de router modem al aanstaat. Ik moet dus de pc en de router modem in feite "exact gelijk" opstarten. Doe ik de pc eerder aan en daarna de router, dan krijg ik geen contact met internet. (andersom ook niet)
Ik begrijp daar helemaal niets van. Op dit moment loopt de pc en zit ik op internet (na vanochtend 5 pogingen met opstarten et cetera gedaan te hebben)

De instellingen, verbindingen et cetera zijn dus goed, maar waar moet ik de oplossing van dit probleem zoeken. Ik doe voorlopig de zaak maar niet meer uit. (ik heb overigens dit probleem nooit gehad, totdat de stroom in mijn huis een keer uitviel)

wie weet raad?
grts Simo

windows2000
siemens santis adsl 50
skynet.be

Laatst bewerkt:
Wat vreemd!! Ik heb ook een ADSL speedtouch. Dat ding staat altijd aan. Hoe kun je dan zeggen:
Doe ik de pc eerder aan en daarna de router, dan krijg ik geen contact met internet. :eek:

dat zou ik ook wel willen (als ik de pc dan aandoe, krijg ik geen lan-verbinding)

mijn adsl router staat niet altijd aan omdat ik mijne schijnbaar uit moet doen en tegelijk met mijn pc aan moet doen.

grts simo

Zou het zin hebben die router een keer te resetten?
Het is echt niet normaal. Lijkt me heel vervelend.

Heb je onderin je systray dat computertjes icoontje als je verbinding krijgt?

ik heb al zo vaak gereset.

als ik geen verbinding heb, krijg ik een of ander icoontje te zien met een rood kruis of zo.

grts simo

Laatst bewerkt:
En heb je ook al een keer helemaal een nieuwe verbinding aangemaakt?
Je moet het toch ergens zoeken zou je zeggen :confused:

Het lijkt wel of de router op zo'n moment geen IP nummer krijgt.

bedankt voor de reactie

Ik heb nog niet een geheel nieuwe verbinding gemaakt. Volgens mij heeft dat niet zo veel zin want op zich staat alles goed. (obtain an Ip-adress automatically et cetera)
In ieder geval is het zo dat als ik "nu" het IP-nummer in het adresveld van de webbrowser intoets, ik dan op de configuration pagina van siemens terechtkom.
In het geval dat de internetverbinding mislukt, lukt het mij ook niet om op de configurationpagina te komen. (Terwijl dat volgens mij wel zou moeten kunnen). Er wordt dan dus geen verbinding met de Siemens router modem gelegd. Een nieuwe verbinding aanmaken zal daarom volgens mij niet lukken.

Zou de router stuk zijn? hoe kom ik daarachter?

grts Simo

Laatst bewerkt:
Het moet toch aan je instelling liggen van de router.

Er moet in je router iets zitten waarmee je een log kunt opslaan. Ga daar eens naar kijken. Dat zou je hier eens moeten plaatsen. Ook moet er een commando zijn dat je kunt gebuiken in "Dos". Typ met uitvoeren eens cmd. Nu typ je in het volgende scherm ipconfig /all
Op z'n minst kunnen we dat al controleren.
Alleen kan ik het niet intrepeteren.
Mag je dus hopen dat Upsidaisy, Dennis of iemand anders die er kaas van heeft gegeten, langs komt.
Zoek in ieder geval een configuratie-log op in je router.

Laatst bewerkt:
bedankt voorlopig voor de reacties.
De eerstkomende dagen ben ik (onverwachts) niet in de buurt van deze computer. Het idee om een log van de router te maken,klinkt zeer interessant. Ik wil dat zeker gaan uitproberen.
Tot over een paar dagen (althans, als het lukt om op internet te komen)
Grts simo:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan