Adsl Snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Hoi

Bij wie is de adsl sneleden al verhoogt, bij mij in Amstelveen nog steets niet, ik heb adsl advanced van planet.

Laatst bewerkt:
hoi

Ik heb hier in België een upload van 128Kb en een download van 3Mb met planet internet en mijn schoonzoon die van Rosendaal is heeft bij zonnet slechts een download van 516Kb. Ik heb de indruk dat de snelheid hier hoger is door de concurentie van de kabel.

khk464: topicstarter bedoelt hier de door KPN aangekondigde snelheidsverhoging, niet de algemene stijging van de laatste jaren.

Topicstarter: volgens de planning hoort de snelheid in Amsterdam en Amstelveen tussen 3 en 14 februari verhoogd te worden.

Geplaatst door Lekkere Kwal
khk464: topicstarter bedoelt hier de door KPN aangekondigde snelheidsverhoging, niet de algemene stijging van de laatste jaren.

Topicstarter: volgens de planning hoort de snelheid in Amsterdam en Amstelveen tussen 3 en 14 februari verhoogd te worden.

Thanks, nu kan als ik alleen zit de downloaden , een download snelheid halen van 107 kb, als die snelheden verhoogt zijn hoe snel haal ik dan,

Laatst bewerkt:
De snelheid wordt met een factor 1,5 verhoogd, dus dat wordt 107 * 1,5 = 160 Kbyte. Nu kan dat nog wel eens verschillen, maar niet veel.

Geplaatst door Lekkere Kwal
De snelheid wordt met een factor 1,5 verhoogd, dus dat wordt 107 * 1,5 = 160 Kbyte. Nu kan dat nog wel eens verschillen, maar niet veel.

mooi da is wel veel.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde dat de snelheid hier 3Megabits is. Dat is dan als ik het juist heb 375 Kbyte. Iemand vertelde me dat 1byte 8bits is. Het verwonderd mij aleen maar omdat wij hier vlak op de grens ook bij Planet zitten, wat volgens mij in handen van kpn is en dat er toch zo'n groot verschil is in snelheid.

Ik zat voor de versnelling bij speedsuite op 105.0 download (maximum) net ff getest, 160.0 is inderdaad wat ze beloofd hebben. De helft sneller
Ook ADSL advanced van planet
Groetjes, Tanja

Geplaatst door Tanja1968
Ik zat voor de versnelling bij speedsuite op 105.0 download (maximum) net ff getest, 160.0 is inderdaad wat ze beloofd hebben. De helft sneller
Ook ADSL advanced van planet
Groetjes, Tanja

Dat is mooi dan,

De max. te behalen snelheid is wel afhankelijk van hoever je bij de dichtste telefooncentrale in de buurt zit.
Hoe dichter bij, hoe sneller de verbinding.

Geplaatst door khk464
Ik bedoelde dat de snelheid hier 3Megabits is. Dat is dan als ik het juist heb 375 Kbyte. Iemand vertelde me dat 1byte 8bits is. Het verwonderd mij aleen maar omdat wij hier vlak op de grens ook bij Planet zitten, wat volgens mij in handen van kpn is en dat er toch zo'n groot verschil is in snelheid.
Inderdaad, 8 bits = 1 byte, maar dat wil nog niet zeggen dat de maximale bandbreedte in bits / 8 = maximale bandbreedte in bytes bij ADSL. Want bij ADSL (en bij kabel ook trouwens), heb je ook veel overhead (dus extra informatie die samen met de normale data verstuurd wordt) net als bij een ISDN/analoge verbinding.

Welnu, bij Mxstream houd je ongeveer 84% van de bandbreedte over. Dus van de 768 Mbit (die ik heb met ADSL Basic) houd ik 768 / 8 * 0,84 = 80,64 Kbyte over.

Bij de meeste verbindingen met internet verlies je een aanzienlijk gedeelte van de bandbreedte aan de overhead. Bij een analoge verbinding ruwweg 25%, bij ISDN maar maximaal 10%, bij kabel 20% en bij ADSL dus 16%. Let op! Dit zijn gemiddelde waardes, dus er kunnen natuurlijk individuele verschillen bestaan! Als ik me het goed herinner hebben ze bij Demon (die ADSL van BabyXL aanbiedt) de bandbreedte zo verhoogd dat de netto bandbreedte alsnog op het originele niveau kwam (dus zonder de originele overhead).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan