adsl snelheid verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

roharro

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Mijn pc is geconfigureerd als dual boot system, Windows 98 SE en Windows XP.
Wanneer er wordt opgestart onder XP dan geeft de snelheidstest "speedtest.nl" een waarde van 330 kBps met slechts een zeer kleine afwijking tussen de verschillende metingen. Onder Windows 98 SE varieert de snelheid tussen de verschillende metingen onderling van 370 kBps tot slechts 100 kBps (meestal een lage waarde). En dat ook voor metingen die onmiddellijk achter elkaar worden uitgevoerd.
Ook wanneer de firewall en de virusscanner worden uitgeschakeld blijven deze verschillen bestaan. Ook werd mogelijke Spyware verwijderd met ad-aware.
Wat zou de reden kunnen zijn van die lagere gemeten snelheid onder W 98SE???
(Metingen uitgevoerd met mijn laptop via zelfde modem en telefoonaansluiting geven net dezelfde waarde als de metingen uitgevoerd met de desktop onder Windows XP, ik veronderstel dus dat die meting waarschijnlijk juist is)

XP is sneller dan win98.
Ik denk dat het logisch is.
Ik heb het zelfde.

jean

Dat XP sneller is dan 98 klopt niet helemaal, sterker nog als je standaard Xp hebt draaien benut je niet je volledige bandbreedt van je Inet verbinding.
XP reserveert namelijk een beetje voor zichzelf, dat blijkt ook uit dat verschil van Xp > 330 en Win98 > 370.

Dit is wel te corrigeren door je connectie je tweaken.

Dat Win98 zo'n onstabiel is in de verbinding is een beetje vaag en komt misschien dat je systeem een beetje vervuilt is. Op een schone installatie van Win98 zou hij gewoon constant moeten zijn maar hoe langer je met win98 werkt hoe rotter die wordt :confused:

Hoe kan je tweaken?
Ik heb dat probleem ook en daarom dacht ik dat win98 langzamer is.

jean

Het tweaken is intersant voor XP, mits je die paar extra KB's echt graag wil :)

Enja of het voor win 98 helpt, geen idee, Win98 is in mijn mening een slecht houtje touwtje besturings systeem ( fout op fout gerepareed ) en als je er vanaf kan raad ik je dat aan.

Over Tweaken vind je hier vanalles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan