ADSL speedtouch 510 modem instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Ik zou graag via een externe plaats kunnen in bellen naar mijn pc maar geeft constant geen toegang?
Wie kan mij stap voor stap zeggen hoe ik de instelling moet zetten.

Ik gebruik XP-pro sp2, adsl van planet, speedtouch 510 multi-pc modem.

*Ik zou een vaste ip-adres moeten instellen, hoe doe ik dat?
*Ik heb gelezen dat ik het programmatje NAT-manager nodig heb, ik heb het al vast gedownload?

In kunnen bellen? Naar wat? Via wat? Via een modem?

Ik wil bv met vnc verbinding maken met mijn pc thuis als ik bv op mijn werk zit.

Ik kan wel verbinding maken met vnc van huisuit naar mijn werk maar niet andersom. Ik had ergens gelezen dat ik mijn multi modem aan zou moeten passen is moden mer router ineen.

In de modem moet je poort 3389 mappen naar de PC die je wilt bereiken. Hoe dit moet staat in de handleiding. Het extern IP-adres dat je van Planet hebt gekregen moet je dan op je werk in de terminal server client typen.

Als eerst het advies voordat je gaat forwarden, maak een vast ip adres aan voor de pc waarmee je dit wilt gaan doen.
Dit doe je door eerst in een internet explorer in te typen, 10.0.0.138 en daarna te gaan naar advance instellingen en daarna naar dhcp instellingen, daar zie je een blok staan met DHCP server adres pools.
Deze schirjf je even op.
Daarna sluit je dit af en dan sluit je de explorer.
Daarna ga je naar de netwerk instellingen en kiez je bij tcp.ip eigenschappen niet voor automatisch ip adres verkrijgen maar volgende adres gebruiken, hier vul je in het adres maar dan eindigend 1 hoger dan het laatste getal wat je opgeschreven hebt, of tewel, 10.0.0.100 tot 10.0.0.150 en dan vul jij in, 10.0.0.151, dit betekent dat je nu een ip adres wilt wat buiten de DHCP range valt en dit adres krijg je dan vast toegewezen door de router.
Daarna vul je in een gateway nummer, dit kun je doen onder de extra eigenschappen in de netwerk instellingen, hier vul je in, 10.0.0.138, het nummer van de router inderdaad.
Daarna sla je de boel op en wacht je even.... bij gebruik XP wordt alles dan automatisch goed gezet en zou je daarna gewoon weer internet en zo moeten hebben.
Daarna als dat werkt ga je weer in een explorer naar je router en kies je weer voor advance opties en nu ga je naar NAT opties, daar kun je nu invullen NEW napt settings, als je hier op klikt moet je een aantal velden invullen, als eerst het interne ip adres, 10.0.0.151 en daarna het poort nummer, 3389 en daarna het outside ip adres, deze laat je zo staan allemaal nullen, en het outside poort nummer, 3389, dit sla je op en daarna sluit je de explorer.
Nu heb je gemaakt een vast ip adres voor de pc en heb je de juiste poort reeds opengezet voor de aplicatie.

Veel plezier en excuus voor de lange tekst maar ja.....

Geplaatst door jjw
Als eerst het advies voordat je gaat forwarden, maak een vast ip adres aan voor de pc waarmee je dit wilt gaan doen.
Dit doe je door eerst in een internet explorer in te typen, 10.0.0.138 en daarna te gaan naar advance instellingen en daarna naar dhcp instellingen, daar zie je een blok staan met DHCP server adres pools.
Deze schirjf je even op.
Daarna sluit je dit af en dan sluit je de explorer.
Daarna ga je naar de netwerk instellingen en kiez je bij tcp.ip eigenschappen niet voor automatisch ip adres verkrijgen maar volgende adres gebruiken, hier vul je in het adres maar dan eindigend 1 hoger dan het laatste getal wat je opgeschreven hebt, of tewel, 10.0.0.100 tot 10.0.0.150 en dan vul jij in, 10.0.0.151, dit betekent dat je nu een ip adres wilt wat buiten de DHCP range valt en dit adres krijg je dan vast toegewezen door de router.
Daarna vul je in een gateway nummer, dit kun je doen onder de extra eigenschappen in de netwerk instellingen, hier vul je in, 10.0.0.138, het nummer van de router inderdaad.
Daarna sla je de boel op en wacht je even.... bij gebruik XP wordt alles dan automatisch goed gezet en zou je daarna gewoon weer internet en zo moeten hebben.
Daarna als dat werkt ga je weer in een explorer naar je router en kies je weer voor advance opties en nu ga je naar NAT opties, daar kun je nu invullen NEW napt settings, als je hier op klikt moet je een aantal velden invullen, als eerst het interne ip adres, 10.0.0.151 en daarna het poort nummer, 3389 en daarna het outside ip adres, deze laat je zo staan allemaal nullen, en het outside poort nummer, 3389, dit sla je op en daarna sluit je de explorer.
Nu heb je gemaakt een vast ip adres voor de pc en heb je de juiste poort reeds opengezet voor de aplicatie.

Veel plezier en excuus voor de lange tekst maar ja.....

Ikheb deDHCP server gegevens opgeschreven, ik geeft het ip end adres +1 op in de netwerkinstellingen dat wordt dan 10.0.0.201 en de gateway instelling zoals je al aangaf maar dan gaat het mis men vraagd ook de subnetmaster instelling en deze stonf op 255.255.255.0 maar als ik deze daar ook in geef en ik wacht even zodat alle instellingen worden verwerkt en dan probeer ik op internet te gaan maar dan doet hij niets vind een wit scherm? wat doe ik nu verkeerd? ik neem aan dat ik eerst dit probleem zal moeten oplossen voordat ik verder kan gaan.

Deze gegevens hebben alleen betrekking tot netwerk, daarna zul je nog wellicht bij internet opties moeten aangeven dat je via lan internet opwil en dat hij zelf alles moeten vinden qua instellingen.
je kunt proberen de gatway instellingen over te slaan, die zijn niet verplicht en vndt de pc automatisch, opzich doe je de rest goed en zou dat wel moeten werken, mijn vraag is internet doet het niet maar geraak je wel de router in met die instellingen.
Of te wel kun je dan wel 10.0.0.138 bereiken??????

Het vreemde is wel ik krijg een wit scherm kan pagina niet vinden maar hij kan dan wel mijn email ophalen via outlook want deze geeft geen fout melding?

Dan houdt het in dat je dus in de instellingen vd explorer nog niet hebt goed staan.
je zou daar kunnen invullen dat je nu automatisch de verbindings waarden laat toekomen.
Sorry verkeerde woorden, als je een explorer opend en dan op extra drukt boven aan en kiest voor verbinding dan de lan instllingen opvraagt en daar aangeeft dat je automatisch insternetinstellingen wilt overnemen.
dat zou voldoende moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Als ik de bovenstaan instellingen instel maakt geen verschil blijft geen pagina vinden? Ik moet wel een subnet invullen anders accepteerd deze hem niet (ik neem dan de huidige instelling).

Ja de instellingen van de netwerk omgeving moeten wel zo volledig mogelijk, dat houd in, je geeft aan een ip adres buiten de pool zoals vertel, daarna een subnetmask, deze is altijd 255.255.255.0 en daarna zou je nog een gateway kunnen invullen, dit is 10.0.0.138, het nummer van je router/modem, dit is namelijk de weg (gateway) die de pc gebruikt voor comunicatie naar buiten.

Het wil maar niet lukken om mijn router/modem te forwarden en mijn pc 1 vast ip adres te geven. Ik wil graag EFTP gebruiken met port 21.
Ik heb adsl van planet en xp-pro met sp2 Thomson/alcatel speedtouch 510 v4.0.

Ik heb het volgende gedaan:

Ik heb eerst een vast ip adres gemaakt : via mijn netwerkverbindingen, LAN1 eigenschappen dan via TCP/IP eigenschappen , IP 10.0.0.201 , Subnetmasker 255.255.255.0 ,
gateway 10.0.0.138 en ik heb ook de voorkeur DNS ingevuld als 10.0.0.138 (heb ik nu gewijzigd naar prim.195.121.1.34 en sec.195.121.1.66 dit is een opgave van planet volgens webzite)
Dit zijn ook de gegevens die in de handleiding staat die bij de speedtouch is geleverd. (Ik weet niet zeker of poort 10.0.0.201 de goede instelling is, ik weet niet waar ik de juiste instelling kan vinden)

Het forwarden van de modem: ik heb de volgende url gebruikt
http://www.portforward.com/routers.htm
http://www.portforward.com/alcatel/st510-portforwarding.htm

Ik ben naar de instellingen van mijn speedtouch gegaan via NAPT settings heb ik de volgende gegevens ingevuld: Protocol TCP, Inside ip-adres 10.0.0.201, inside port 21, Outside ip-adres op 0 laten staan en outside port 21 ingevuld. En alles opgeslagen. Ik heb ook protocol UDP aangemaakt met dezelfde poort en inside ip nummer.

Ik heb via watismijnip.nl de poort laten testen en geeft aan dat deze goed is.

Nu kan ik wel bestanden ophalen bij iemand anders maar men kan niet bij mij wat ophalen dan geeft deze steeds een foutmelding? Moet ik nog een of andere poort open zetten misschien dat de firewall van windows nog wat blokt?

Wie kan mij verder helpen, want ik weet het verder ook niet meer wat ik nog kan doen.

Laatst bewerkt:
je hebt dus in ieder geval nu wel een vast ip adres, dat is al heel wat.
Dan heb je de poort forwarding ook nog goed ingevuld dus kan ik alleen maar bedenken dat je of in de ftp prog iets niet goed hebt staan of die gene die graag wil inloggen doet dat niet op het goede adres.
Deze moet het adres invullen die jij van jouw provider hebt gekregen, als je niet weet welk ip adres je hebt van je provider kun je dat zien op www.watismijnip.nl dat adres is het adres wat je kennis moet intypen id internet browser, dan zou hij, mits jij het ftp progje goed hebt ingesteld, een inlog scherm moeten krijgen van het ftp progje wat jij draait.

Het ip adres is goed, deze heb ik ook doorgegeven maar ik kan wel bij hem downloaden maar hij kan niet inloggen op mijn pc?
Maar als ik mijn ip adres thuis ping dan geeft deze geen verlies aan maar als de ander mijn ip adres ping dan geeft deze time out aan?

Je ok, maar logt die ander wel in op het adres wat je vd provider hebt gekregen?
Daar moet hij namelijk heet gaan, niet naar het interne adres van 10.0.0.?? want dat is niet wat hij ziet en ook niet kan bereiken, dit is een intern ip adres van jouw netwerk thuis, dit adres is niet zichtbaar voor de buitenwereld.
Ben je naar www.watismijnip.nl gegaan en gekeken wat voor adres je krijgt?
Nou lees ik ook dat je Eftp gebruikt, volgens mij zit hier geen manier op om ook bestanden te laten downloaden van jouw pc, daar zul je een server prog voor moeten draaien, instaleer eens zo'n prog.
Nogmaals met een ftp progje ben je niet voldoende af.
Mensen kunnen uiteraard niet ilnoggen op jouw ftp server, die kan alleen maar inlogen op een andere server.
Ik zoek me al rot maar kan even niet meer vinden, ik gebruikte altijd een simpele server, genaamd simple serv maar of dat correct is.

Een goede server en makkelijk in gebruik kun je HIER downloaden, even unzippen, dan opstarten, eerst de server weer stoppen en dan maar eens stoeien, je kunt nu users aanmaken, ze een paswoord meegeven en per user aangeven welke map er gedeeld mag worden en of ze ook nog bepaalde rechten hebben in die map zoals het verwijderen of aanmaken van mappen en of het wissen van bestanden.
Probeer maar eens, als je een user hebt aangemaakt met een map, dan moet je kennis met een ftp prog inloggen op jouw ip en met de user name en paswoord die jij hebt bedacht.

Het ip adres wat door heb gegeven is correct en het EFTP 3.3.0.139 programma bestaat uit twee delen client en server staan alle bij aan, ik heb ook de juiste wachtwoorden doorgegeven en de instellingen zouden goed moeten staan want als ik fictief een client aanmaak op de server met het interne ip-nummer 10.0.0.201 dan kan ik inloggen bij mijn eigen pc via de client. Het probleem is ik kan wel naar buiten gaan maar naar binnen word er toch iets geblokt, poort 21 staat open heb ik getest met de url watismijnip.nl maar geeft deze wel rood aan alle andere poorten geeft deze groen aan?

Maar moet die fictieve client een intern nummer hebben dan, lijkt mij van niet, nu geef je dus toestemming voor ip adres 10.0.0.201 om daarop in te loggen, mischien je wel een client aanmaken met het ip adres van hem? dat lijkt me wat logischer, die prog wist niet dat het 2 delen waren, ik ga ook maar eens zoeken, die prog die ik aanbied is ook niet zo moeilijk, mischien werkt die wel, daarin hoef je geen ip nummers in te vullen, alleen maar een username en een paswoord te bedenken.

Ik ga het morgen testen, alvast bedankt voor je reactie.

He geen probleem, daar zijn we hiervoor toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan