ADSL speedtouch 510 modem instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch nog even gekeken, maar wat moet ik nu invullen ik maak onder setup een user aan met een wachtwoord en een map waar men in mag kijken en een poort nummer vul ik in 21, dus geen ip nummer maar wat vult dan de andere persoon dan in zodat hij verbinding kan maken? Ik had al even geken bij online help mar daar hebben ze een andere uitgave.

Je start het programma, daarna zet je bij Menu Server de server op stop, dan maak je een user aan met wachtwoord en je geeft aan welke map(pen) hij mag kijken en de rechten die daarbij horen.
Daarna vul je een ftp poort in, je houdt deze gewoon op poort 21.
Nu save je dit allemaal en close je en dan doe je weer via menu server de server starten.
Nu moet de ander via een wsftp of wat voor ftp progje dan ook, inloggen bij jouw, dit doet hij dor zoals ik zei een ftp prog of via de internetexplorer, hij typt in de adres balk het ip nummer van jouw wat jij van je provider gehad hebt, dan zou hij een inlog scherm moeten gaan zien waarin hij een user namen en een wachtwoord invult.
Dit uiteraard ervan uit gaant dat je router instellingen goed staan, maar een ftp poort 21 moet het eigenlijk altijd doen.

Geplaatst door jjw
Je start het programma, daarna zet je bij Menu Server de server op stop, dan maak je een user aan met wachtwoord en je geeft aan welke map(pen) hij mag kijken en de rechten die daarbij horen.
Daarna vul je een ftp poort in, je houdt deze gewoon op poort 21.
Nu save je dit allemaal en close je en dan doe je weer via menu server de server starten.
Nu moet de ander via een wsftp of wat voor ftp progje dan ook, inloggen bij jouw, dit doet hij dor zoals ik zei een ftp prog of via de internetexplorer, hij typt in de adres balk het ip nummer van jouw wat jij van je provider gehad hebt, dan zou hij een inlog scherm moeten gaan zien waarin hij een user namen en een wachtwoord invult.
Dit uiteraard ervan uit gaant dat je router instellingen goed staan, maar een ftp poort 21 moet het eigenlijk altijd doen.

Het programmatje is mij duidelijk maar het wil toch niet lukken, er staat iets niet goed in mijn router instelling want ik kan niet van extern naar mijn pc inloggen geeft constant time-out melding. Maar andersom lukt het wel. Ik heb ook een poort scan laten via de pagina watismijnip.nl maar daar geeft deze ook aan bij poort 21 in rood

Open and Unsecure! 21 (FTP)

This port is not being blocked and there is a program accepting connections on this port.

Dat deze wel open staat maar niet beveiligd en dat een progamma toegang heeft.

WEET JE MISSCHIEN NOG RAAD WANT IK WEET HET NIET MEER WAT IK NOG MEER ZOU KUNNE DOEN.

Laatst bewerkt:
Nou we komen elke keer een stapje verder, geduld is een schone zaak.
Ik had je e-mail gelezen, nou heb ik vanmiddag een overlijdings geval gehad dus mijn hoofd staat er even niet naar maar we komen er wel weer op terug in het weekend.

Geplaatst door jjw
Nou we komen elke keer een stapje verder, geduld is een schone zaak.
Ik had je e-mail gelezen, nou heb ik vanmiddag een overlijdings geval gehad dus mijn hoofd staat er even niet naar maar we komen er wel weer op terug in het weekend.

Bij deze wil ik je condoleren en veel sterkte toewensen.

Ik dank je vriendelijk, het is niet zo heel ernstig hoor, het was een familie lid in mn moeders dierenrijk, zij heeft groene leguaanen thuis, deze zijn al aardig wat jaartjes oud en behoren dus tot de familie, erg aan gehect is ze aan die beesten, ze zijn ook erg lief met haar en niet met vreemden maar goed, vanmiddag belde ze of ik haar kon halen met de auto omdat de dokter al stond te wachten, dat ik daar was wist ik al genoeg.

Toch nogmaals dank voor je medeleven.

de opsomming van instellingen

Heb net even deze gehele thread gelezen en zou op zich allemaal goed en netjes uitgelegd moeten zijn, maar volgens mij zie je nu even door de bomen het bos niet meer.
Zal hier even de stappen neerzetten die nodig zijn, wordt een wat lang verhaal dus raad aan dit even af te drukken.
allereerst ga je naar de pc waar je ftp server op draait en stel je bij je netwerkverbindingen een vast ip adres in 10.0.0.xxx subnet 255.255.255.0 gateway 10.0.0.138 de dns laat je of leeg of je vult in bij eerste dns 127.0.0.1 verder kijk je nog even op het tabblad geavanceerd bij de firewall instellingen en voeg je als uitzondering poort 21 toe (mocht je nog een andere firewall hebben draaien zoals zonealarm of zo, moet je deze ook poort 21 vrijgeven).
in je modemconfig (10.0.0.138) ga je naar advanced, napt en maak je de entry aan met protocol tcp, inside adres 10.0.0.xxx (het net opgegeven adres van de ftp server), inside port 21 outside adres, zou ik het adres wat door provider is opgegeven invullen (het resultaat dus van watismijnip.nl) , outside port 21, dan even op apply klikken en save all.
het adres wat je via watismijnip.nl hebt gekregen geef je door aan je client, deze kan inloggen via ftp://jouwip mocht dit nog steeds niet lukken kan de client nog is proberen om passief ftp protocol gebruiken binnen explore uit te schakelen, dit is een bekend probleem nadat sp2 is geinstalleerd. Na het volgen van deze stappen zou de ftp server moeten werken.
nog vragen mail dan maar komen we er wel uit.

Ik heb als eerste alle instellingen even verwijderd zodat ik met een schoon schip kan beginnen.

Eerst even een vraag tussen door de 10.0.0.XXX de XXX staat toch voor een getal dat niet in mijn DHCP reeks valt, ik mag toch zelf dan een getal invallen als het maar onder de 254 is?

Als ik mijn ip adres vast wil zetten bij netwerkverbindingen ip:10.0.0.XXX en subnet:255.255.255.0 en standaard-gateway:10.0.0.138
als ik bij DNS niets of 127.0.0.1 invul dan kan ik geen pagina op internet openen.
Maar als ik de standaard opgaven van planet (zie hun site) in vul bij DNS voorkeur:195.121.1.134 en alternatieve:195.121.1.66 dan doet hij het weer wel.
Ik heb het even zo ingesteld zoals hierboven staat. (als ik DNS 10.0.0.138 invul dan werkt het ook)
Ik heb ook even gekeken bij lan-instellingen bij automatisch configuratie maar deze staat niet aangevinkt heb ik zo laten staan.

Ik heb bij windows firewall bij uitzonderingen poort toevoegen gedaan extra poort 21 tcp en ook een extra poort 21 udp mar ik zag ook al programma-tje Typsoft in de lijst staan van poorten.

Bij modem instellingen bij NAPT advance:
New: Protocol tcp inside ip:10.0.0.XXX, inside port 21, outside ip: 62.131.35.XXX en daaronder staat ook nog default server deze vraagt om specify the server address: I padres heb ik op none laten staan. Dit geheel opgeslagen.

Als ik nu het FTP programma opstart en aan zet bij me zelf ik heb een user en wachtwoord aan gemaakt, ik neem aan dat ik dan ook bij mijzelf zou moeten kunnen inbellen via internet.
Ik geef het volgende in ftp://62.131.35.XXX probeert verbinding te maken maar geeft foutmelding na een tijdje geeft aan kan geen verbinding tot deze map krijgen. Maar als ik in het logboek van ftp kijk geeft deze aan:
TYPSoft FTP Server Version 1.11
Written by Marc Bergeron - TYPSoft

[12:43:21] - Server Started
[12:43:21] - FTP Port: 21
[12:43:56] - [1] Connect to 10.0.0.xxx. Get Username.
[12:43:59] - [2] Connect to 10.0.0.xxx. Get Username.
[12:44:05] - [3] Connect to 10.0.0.xxx. Get Username.
[12:44:18] - [4] Connect to 10.0.0.xxx. Get Username.
[12:44:21] - [5] Connect to 10.0.0.xxx. Get Username.
[12:44:27] - [6] Connect to 10.0.0.xxx. Get Username.

De xxx is steeds de zelfde ip adres bij ik aangemaakt heb bij netwerkverbindingen.

Ik heb ook even gekeken bij internetopties voor passief ftp-protocol gebruiken staat aangevinkt.

Laatst bewerkt:
zoals ik het lees probeer je vanaf je eigen pc via explorer in te loggen, standaard doet explorer dit via de naam anoniem, als je naar bestand gaat, dan aanmelden als kiest, geef je de gemaakte gebruikersnaam en wachtwoord op. Zou dan volgens mij moeten werken, werkt het nog niet, kan je dus nog even proberen om binnen internet eigenschappen het passief protocol uit te vinken (is niet de schoonste oplossing maar werkt soms wel) We horen wel weer of het werkt.

Nou de standaard regel is dat je via een explorer niet op je eigen ftp kunt inloggen, dit met de reden dat je een ping naar je jezelf geeft en als deze wordt toegestaan je teveel bandbreede gaat verbruiken.
Dus dat zal niet werken, met een ftp prog inloggen moet toch wel lukken, mischien jijzelf niet maar de ander toch wel.
Zover ik zie heb je al de isntellingen goed staan.
Een vast ip adres kun je altijd geven mits je maar een nummer boven je dhcp pool kiest.
Dus dat doe je ook goed.
De dns hoef je niet in te vullen, wil je dit wel dan zul je deze moeten opvragen bij je provider, vul niet je router adres in daar je dan elke request (www namen) als eerst naar je router stuur, deze zouden eigenlijk naar je provider moeten.

Ik vindt het vreemd dat het niet lukt, alle optie staan goed.
Ik zou bijna denken, neem eens een ander prog om de server te maken en een ander prog om in te loggen, mischien dat het dan wel werkt.

Geplaatst door oasis_nl
zoals ik het lees probeer je vanaf je eigen pc via explorer in te loggen, standaard doet explorer dit via de naam anoniem, als je naar bestand gaat, dan aanmelden als kiest, geef je de gemaakte gebruikersnaam en wachtwoord op. Zou dan volgens mij moeten werken, werkt het nog niet, kan je dus nog even proberen om binnen internet eigenschappen het passief protocol uit te vinken (is niet de schoonste oplossing maar werkt soms wel) We horen wel weer of het werkt.

Dit had ik even als alternatief gedaan omdat de ander niet thuis was, maar als ik deze instelling wijzig lukt het nog niet.

Mijne heren je zult het niet geloven maar het werk ineens. :)

Ik heb weer alles verwijder en opnieuwe hetzelfde ingevoerd en hij deed het ineens :o

Ik wil jullie graag bedanken voor de moeite en zéér veel geduld.:thumb: :thumb:

Kijk, dat lezen we graag, ik ga er dan toch vanuit dat je ergens een foutje hebt begaan bij de vorige pogingen, dat maakt ook niet uit trouwens.
Veel plezier met je server....instelling.
:thumb:

Ik weet nu wat het probleem is het is de modem want als ik een nieuw tcp adres invoer wordt deze elke keer niet opgeslagen, hij onthoud het dus niet. Als ik hem invoer dan werkt het wel maar als ik de pc opnieuw opstart is hij weer verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan