ADSL storing..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiborv

Inventaris
Lid geworden
22 apr 2001
Besturingssysteem
Windows, Linux
Office versie
365
Op dit moment is er een landelijke ADSL storing.

21-05-2003 12:05 uur. Landelijke ADSL storing
Vermoedelijk als gevolg van een storing kan het voorkomen dat u in op dit moment niet bij ons inloggen en/of geen dataverkeer genereren via het ADSL-netwerk. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak. Wanneer de storing is opgelost kunt u dit lezen op onze op onze internetpagina www.planet.nl onder de rubriek Klantenservice/mededelingen en op Net 5 teletekstpagina 122.

Dit geld in ieder geval voor planet abonnee's.

Het is leuk om te weten maar ik denk niet dat de mensen die ADSL van planet hebben dit bericht kunnen lezen :D.

Maar om dit achteraf of via iemand anders te weten te komen is natuurlijk ook wel handig.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Het is leuk om te weten maar ik denk niet dat de mensen die ADSL van planet hebben dit bericht kunnen lezen :D.

Maar om dit achteraf of via iemand anders te weten te komen is natuurlijk ook wel handig.

De groeten,
Mark

Ik heb ADSL en heb het toch kunnen plaatsen door in te bellen. Diegene die exact hetzelfde doen weten dan wat er aan de hand is.

Storing is inmiddels verholpen, ik hoop dat het zo blijft.

storing is hier inderdaad net verholpen vanaf vanmorgen 10 uur plat gelegen. ( xs4all )

waren niet alleen planet abbo's want ik heb xs4all en ook vanaf 10 uur van morgen er uit gelegen.

Geplaatst door tazman
waren niet alleen planet abbo's want ik heb xs4all en ook vanaf 10 uur van morgen er uit gelegen.
daarom liet ik alleen even weten dat zonnet geen probleem had, tenminste hier niet!

Ach, Planet en Xs4all zijn beide van KPN, net als HetNet.

Geplaatst door Tiborv
Ach, Planet en Xs4all zijn beide van KPN, net als HetNet.

daar heb jij weer volledig gelijk in ja valt wel altijd op dat deze twee als eerste er uit gaan.

Vanmorgen heeft verbinding er een 20 minuten uitgelegen, inmiddels geen problemen meer mee.

Groeten Oossie.

Woensdag, 13:48 uur (update) - KPN heeft in een aantal grote steden en in Zuid-Limburg te kampen met forse adsl-storingen. Internetten is hier in veel gevallen onmogelijk.
In Zuid-Limburg zijn de grootste problemen. In Maastricht zijn woensdag bij werkzaamheden drie glasvezelkabels kapot getrokken, waardoor er diverse storingen ontstonden. Adsl-abonnees kunnen niet meer internetten via KPN, zo zegt een woordvoerder van KPN.

Ook klanten van carrier-preselectbedrijven als Tele2 zijn de dupe geworden. Hier treedt volgens de woordvoerder 'stagnatie' op. Tot slot blijken ook mobiele bellers niet immuun voor de kapotte kabels.

Software
Tegelijk met de problemen in Limburg kregen klanten in de regio's Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven te maken met storingen met adsl. Zij konden urenlang niet internetten als gevolg van een softwarefout op het KPN-netwerk. Ook waren de homepages van de gebruikers niet op te vragen.

De storing ontstond rond kwart voor elf woensdagochtend en werd rond kwart over drie opgelost. Onder meer Planet Internet en XS4ALL maken er echter nog steeds melding van.

Het is uiteraard niet voor het eerst dat KPN met problemen in zijn adsl-netwerk kampt. De laatste grote storing was begin dit jaar. Toen waren abonnees in de regio's Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Breda de dupe.

Update, 15:35 uur: Tekst compleet aangepast na reactie van KPN.
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/15113.phtml

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan