ADSL: telefoon werkt niet als modem aangesloten is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonneke27

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2004
Berichten
5
Mijn probleem: Mijn adsl-verbinding werkt niet goed. Dwz niet tegelijk met mijn telefoon. Het modem werkt goed en ik kan dus gewoon inbellen en internetten. De telefoon doet het alleen als ik het modem uit de splitter haal. Ik dacht eerst dat mijn splitter kapot was, dus heb ik een nieuwe gekocht. Probleem nog steeds niet verholpen. Het vreemde is dat ik al een jaar lang probleemloos met adsl werk en nu spontaan, zonder dat er iets gebeurd of veranderd is, de boel er mee ophoudt. Ik heb een Speedtouch USB modem.
Wie kan mij helpen??????
 
Weet je zeker dat er voor de splitter geen telefoonaansluitingen zitten?
 
staat er soms een telefoon nog voor de splitter.

of staat alles achter de spitter
 
Geen telefoon voor splitter

Nee, er staan geen telefoon voor de splitter en ook geen andere aansluitingen. De splitter zit rechtstreeks op de aansluiting die het huis binnenkomt. We hebben verder in huis ook geen andere telefoons.
 
Vraag de provider om de telefoonverbinding te testen , het kan zijn dat er een zwak signaal uit de telefooncentrale te komen
 
misschien een domme vraag wat lijn heb je digitaal of anneloog
 
Ik heb gewoon een analoge telefoonlijn ...

Bij KPN kunnen ze me ook al niet verder helpen, na gisteren een half uur met ze te hebben gebeld.

Ik sta op het punt om het hele zaakje op te zeggen en kabel te nemen :)
 
de stekker van de telefoon zit ook in de aan sluiting van de telefoon.

en de stekker van de modem zit ook in de aan sluiting voor de modem .

en zitten er laspunten in de telefoonlijding.
 
Stekker zitten goed, geen twijfel mogelijk .... al tig keer gecontroleerd, maar ik kan er niet meer van maken. Van laspunten ben ik niet op de hoogte, zou dat iets kunnen zijn dan?
 
laspunt is als je draad aanelkaar is verbonden
heb je de software ook geinstaleert .

eerst de software en dan pas de modem in de usb doe
heb je dat ook al geprobeert????
 
Geen laspunten, software juist geïnstalleerd en daarna pas het modem in de USB gedaan ... daar ligt het dus niet aan. Het is ook niet de ADSL waar het probleem ligt, maar de telefoonlijn. Die valt namelijk weg als ik het modem aansluit en niet andersom. En dan hoef ik de computer nog niet eens aan te hebben, gewoon stekkertje van het modem erin en weg is de telefoonverbinding.
 
Misschien kun je de na de instellingen opgeschreven te hebben, de firmware van het modem upgraden. Misschien kan dat wat veranderen, maar wel vreemd idd dat het nu ineens zo optreed. (Zou kpn(?) soms een foutje hebben gemaakt en jouw per ongeluk van de line sharing afgehaald hebben?)
 
is je modem niet stuk .

kijk eens naar je modem of dat je bij iemand een modem kan lenen en kijken of dat die van jou niet stuk is.

dat is nog het laatste waar ik aan kan denken:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan