ADSL Tiscali wil niet !!! help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

smullie

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Berichten
5
Hallo allemaal!

Aan deze kant levert het installeren van ADSL nogal wat problemen op. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Het zit als volgt:

Na eerst het hele huis verbouwd te hebben om de telefoonlijn naar de eerste verdieping te krijgen (wat wel gelukt is) en het ADSL-modem (router) ingeschakeld te hebben (ook gelukt) blijven de volgende problemen over, Er zijn 2 pc's die allebei voorzien zijn van een ethernetkaart. 1 pc draait w98 (een Dell-machine met een Winbond PCI-ethernetkaart) en 1 pc met Win XP Pro (een Sky-machine met een Realtek PCI-ethernetkaart). Op het modem branden de lampjes van power, SYS, pc1, pc2, en DSL. Het enige lampje wat niet brandt en volgens mij wel moet branden is dat van de pppoe(?). Dus ik wil de router gaan configureren vanaf 1 van de pc's.

Maar het volgende is er aan de hand. Op de Dell met w98 geeft hij na installatie van de ethernet-kaart de foutcode: 1F6. Heeft iemand daar ooit van gehoord? Ik niet. de drivers komen trouwens van de site van Winbond zelf.. Als ik het backloopadres ping (127.0.0.1) dan reageert de kaart wel. Ik heb de kaart al een keer weggegooid en weer geinstalleerd maar iedere keer met die foutcode....?
Dus probeer ik het vol goede moed op de Win XP machine. Maar helaas de Realtek kaart heeft "onvoldoende vrije bronnen" om te kunnen functioneren. Dus de probleemoplosser gestart. Maar deze gaf geen uitkomst. Als ik in apparaatbeheer via beeld de optie bronnen op type laat weergeven zie ik nergens een conflict. Ik bedoel daarmee dat de waardes die de Realtek-kaart opgeeft nergens anders gebruikt worden.

Ik wordt hier een beetje wanhopig van... Kan iemand mij (al is het maar een beetje) op weg helpen?!?!?

Alvast bedankt!

Groeten, Smullie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan