adsl upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterneijts

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Ik dacht dat vandaag de ADSL verbindingen van KPN werden ge-upgrade? Als het goed is krijg eenieder een grotere up/dl.
Zijn er toevallig instellingen die je hiervoor moet wijzigen of moet je je modem misschien resetten?

Heb je nog een oude versie usb modem? Die kunnen vaak niet dezelfde snelheden aan als ethernet modems.
Kans bestaat dat je tegen je max van je usb modem aan gaat zitten ipv de maximale snelheid afgeregeld in de centrales.
Das het enige.

Oplossing:vervangen door een ethernet modem+ethernetkaart.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de upgrade voor alle providers en soorten abonnementen zou gelden. Dus kijk eens op de site van je provider.

Geplaatst door @temptation
Heb je nog een oude versie usb modem? Die kunnen vaak niet dezelfde snelheden aan als ethernet modems.
Kans bestaat dat je tegen je max van je usb modem aan gaat zitten ipv de maximale snelheid afgeregeld in de centrales.
Das het enige.

Oplossing:vervangen door een ethernet modem+ethernetkaart.

Dit wist ik niet, maar hoe kan ik dat checken? Ik heb nu een verbinding van 4MB down en 640 up. Het downloaden gaat met een maximale snelheid van 512 heb ik ergens gelezen maar hoe kan ik nou checken of ik daadwerkelijk met een snelheid van 4mb internet.
Bij mordax en speedsuite kun je alleen maar je download of upload snelheid meten.

[EDIT] ik heb zo'n vaal groen USB modem[EDIT]

Laatst bewerkt:
snelheid * 8 is toch MB?

dus 8*512 = 4096 = 4 MB.

toch?

correct me if I'm wrong... :D

EDIT:

Dit was dus een DOM antwoord :D

Laatst bewerkt:
delen door natuurlijk

512 kbit = 64 kb

Er is niemand met een download van 4mb tenzij je op een netwerk zit, zoals veel studenten.....

wist in ieder geval dat het iets met 8 was.....

Was het even kwijt idd... :D:D:D:D

Bedankt voor je link Bennie, ik had daar al gekeken maar daar staat niets over het hoe en wanneer een vervanging van het modem nodig is.

Geplaatst door plotter

Dit wist ik niet, maar hoe kan ik dat checken? Ik heb nu een verbinding van 4MB down en 640 up. Het downloaden gaat met een maximale snelheid van 512 heb ik ergens gelezen maar hoe kan ik nou checken of ik daadwerkelijk met een snelheid van 4mb internet.
Bij mordax en speedsuite kun je alleen maar je download of upload snelheid meten.

[EDIT] ik heb zo'n vaal groen USB modem[EDIT]

Geld alleen voor sommige oudere USB modems, die van tegenwoordig doen kwa downloadsnelheid niet meer onder voor de ethernet modems.
Vaal groen zegt me niet veel maar idd speedtest.nl gewoon afwachten.
Je zou kunnen googlen op jouw model modem, dat geeft vaak veel meer info dan je verwacht

Ok, even ter controle want of ik nou deel of vermenigvuldig met 8 :), aan de 4096 kom ik niet.
Ik heb de snelheid verschillende keren gemeten bij mordax.
Ze lagen gemiddeld op 250KB met uitschieters naar 310KB maar ook soms 190KB.
Klopt dit nou of niet?

Welk abbonement heb je dan?
Een basic 1024/512 Kb/s van bbned bv komt neer op 1024 /8=128 KB/s 512/8=64KB/s

Ik heb een aantal mensen beetje bang gemaakt denk:p
Zal wel los lopen joh, volgensmij zijn de usb modems waar ik het over heb uit de oertijd:D

Ik heb 4096 down en 640 up wanadoo adsl plus abbo. Komt dus neer op 512KB down haal ik bij lange na niet. En 80KB up haal ik dus ook niet, maximaal 59KB.
Mijn adsl usb modem is 2 jaar oud. Misschien toch te oud?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan