adsl valt altijd uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
een vriend van me heeft een nieuwe pc celleron 2.400 met xp op ( om maar vlug duidelijk te maken dat ie zwaar genoeg is)

hij heeft een adsl aansluiting ,maar hij valt geregeld gewoon online hij zegt dat het zaterdags het ergste is als het druk is , ik dacht dat dat bij adsl geen rol speelde.

hij chat heel wat maar al zijn vrienden heb wel een telenet verbinding .

mijn vraag is nu aan wat zou dit kunnen liggen ? en wat kunnen we er aan doen .

alvast bedankt
johnny

valt de modem zonder stroom ?
een hubje met extra voeding van ongeveer 20 € heeft bij mij het probleem opgelost ...

aa het ligt dus niet aan adsl, maar of de modem zonder stroom valt weet ikniet zijn internet valt uit en dan moet ie opnieuw verbinding maken

groetjes

Laat hem eens kijken bij extra > internet opties

kijk eens of hier in het vakje een inbelverbinding staat, dit was bij mij het geval [ spy-ware ] had deze hier gezet.

normaal met adsl moet hier niets staan.

er staat dit "belgacom adsl standaard"
zegt ie dat kan toch geen kwaad of heb ik het mis

groetjes

Belt hij automatisch in met een usb modem, ik weet niet goed hoe het in belgie is.

Als hij eerst een inbelverbinding moet maken door op het icoontje te klikken dan kan het wel kloppen.

bij mij staat hij op lan dus geen inbelverbinding, mijn modem [ ethernet ]belt zelf in als ik hem aanzet.

voor zover ik iets van adsl ken , hij is aangesloten op usb modem en als hij op internet gaat maakt ie automatisch contact ( dacht ik )

ik zal het is goed moeten bekijken en dan het hier plaatsen zo van hieruit kan ik ook niet meer zeggen .

alvast bedankt voor deze reacties

johnny

De inbelverbinding die je opgeeft lijkt mij geen spyware, als daar staat Belgacom adsl standaard

het probleem komt naar verluidt regelmatig voor bij usb - adsl -modems, ze vragen vrij veel stroom en als de sroomtoevoer vanuit de usb-poort ff wordt onderbroken is je verbinding weg ...

het probleem komt naar verluidt regelmatig voor bij usb - adsl -modems, ze vragen vrij veel stroom en als de sroomtoevoer vanuit de usb-poort ff wordt onderbroken is je verbinding weg ...

Klopt, dat probleem heb ik ook gehad. Eerst proberen op te lossen met een externe Hub, waarna het probleem iets beter werd.

Daarna echter een ethernet modem aangeschaft en toen was het probleem helemaal verholpen.

Ik zou echter eerst een externe Hub kopen.

Suc6

Jacco

oke jongens bedankt , ik weet genoeg .

groetjes
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan