ADSL van Het Net

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Hallo ik ben van plan om een ADSL abo van Het Net te nemen (19.95 per maand)
Is dit een goede provider?
Er wordt geadviseerd om de splitter direct aan te sluiten op de telefoonaansluiting die de woning binnen komt.
Door omstandigheden is dat bij mij niet mogelijk maar zal de spitter aangesloten moeten worden op een andere plaats in het huis dus op een vertakking van de telefoonaansluiting.
Is dit mogelijk of loop ik dan het risico op storingen en op geen goede verbinding?

Tja wat is voor jou goed ? Waar heb je het dan over ?
Snelheid,Service,Stabiliteit ?

Bij mijn weten zijn er ook actie bij HetNet waardoor je minder hoeft te betalen. ????

Waar je aansluit maakt niet heel veel uit,maar als je er maar voor zorgt dat het voor de eerste aftakking van een telefoontoestel is.

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

"Waar je aansluit maakt niet heel veel uit,maar als je er maar voor zorgt dat het voor de eerste aftakking van een telefoontoestel is."

Misschien stom van me maar ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld.
Vanaf binnenkomst van de telefoonlijn heb ik de telefoonkabel verlengt naar een andere kamer in mijn huis en hierop wil ik de splitter aansluiten.
De spitter zit dus dan niet rechtstreeks op de eerste telefoonaansluiting maar op een verlengkabel.
Zal dit geen problemen opleveren wat betreft een goed functioneren?

Ik ben een volstrekte leek op dit gebied.

Het net is een goede provider. Overigens heeft planet nu een prachtige aanbieding dus kijk daar even.

Aansluiten van de splitter moet echt direct op de telefoonlijn. Dus alle telefoons die je in huis wilt aansluiten moeten achter de splitter zitten.

Verlengen van een kabel is niet aan te bevelen vanwege slechtere verbindingen. Het modem maximaal 2 meter na de splitter. en vanaf de splitter dus alle te gebruiken telefoons aansluiten.

Tik op google even aansluiten adsl in en je vindt dan diverse pagina's waarop aansluitschema's staan.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met adnieuwenhuizen eens over de aansluiting van je splitter, direct bij binnenkomst in je huis, meterkast.

Verlengen van een kabel is niet aan te bevelen vanwege slechtere verbindingen. Het modem maximaal 2 meter na de splitter. en vanaf de splitter dus alle te gebruiken telefoons aansluiten

Ben ik het niet met je eens, ik zit zelf 10 meter achter de ADSL-splitter en heb tot nu toe 2 keer géén verbinding kunnen maken (telefonie was toen ook niet mogelijk) en dat allemaal met ouderwetse 4 aderige telefoonkabel.

Volgens Trosradaruitzending van gisteravond was HetNet één van de besten uit de genomen test over het te woord staan tot de klant (helpdesk) Dat is voor veel mensen ook wel belangrijk.

Geplaatst door Sopur
Hoi,

Vanaf binnenkomst van de telefoonlijn heb ik de telefoonkabel verlengt naar een andere kamer in mijn huis en hierop wil ik de splitter aansluiten.
De spitter zit dus dan niet rechtstreeks op de eerste telefoonaansluiting maar op een verlengkabel.
Zal dit geen problemen opleveren wat betreft een goed functioneren?

Hoofdzaak is dat je splitter VOOR het eerste telefoontoestel zit maw er mag geen eerdere aftakking zitten want dan krijgt je het fenomeen dat je je verbinding kunt verliezen op het moment dat je gaat bellen of je krijgt ruis op je telefoon afhankelijk van de situatie.

Hey Whittey,

Ben benieuwd hoe jouw snelheid ligt t.o.v het pakket wat je hebt. Toen ik het modem aan een verlengsnoer had vanaf de splitter kwam ik maar op max 1300. Toen ik het modem verplaatst had had ik de beloofde 1600
Ik had overgens nooit klachten over de verbinding. Die was er altijd maar alleen die lage snelheid.

@adnieuwenhuizen, ik heb het pakket 1600/nogwat van Wanadoo via KPNlijn, ik heb onder in de balk altijd een 1.6 Mbps gehad, nooit langzamer. Ben inmiddels verhuisd naar een ander vertrek in de woning en gewoon een verlengsnoertje gebruikt. Ook nu nog een 1.6 Mbps, kun je dat overigens meten wat de (huidige)snelheid is?

Ja dat kan je op: www.speedtest.nl

Oh ja ik had eerst ook wanadoo 1.6 via kpn.
Ben nu ingegaan op hun aanbod voor 25.95 euro zonder kosten aan kpn. Is een en al ellende als ik het had geweten was ik lekker op 1.6 blijven zitten via kpn.

Laatst bewerkt:
ja, ik had het kunne weten(speedtest), test geeft aan 161 KBps downloaden en 49 KBps uploaden, met nu 20 meter aan telefoondraad, en een verbindingsstekkertje dr tussen.

Volgens mij is hier sprake van "kapen" van een topic maar ok.

@adnieuwenhuizen:waar zit je probleem dan exact ?

Alleen snelheid of iets anders ?

Sorry ik weet niet wat je met "kapen"bedoelt. Gaf alleen antwoord n.a.v. opmerking over de bekabeling.
Mijn snelheid is wel goed alleen wordt om de haverklap de verbinding verbroken en staat de livebox dus weer vrolijk te knipperen. Ik kan dit telkens weer oplossen door mijn eigen telefoonnummer te draaien maar dat is natuuurlijk niet de bedoeling. Je wilt graag een constante verbinding.

Ja hoor is afgelopen weekend gedownload.
Helpdesk weet het ook niet meer. Techneuten zoeken nu!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan