ADSL van KPN Speedtouch, Sitecom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo!

Ik ben bezig met het aanleggen van ADSL. Ik heb een Alcatel Speedtouch 570 , verder heb ik een Sitecom wireless netwerkkaart, en mijn systeem draait onder XP.

Ik heb de netwerkkaart correct geinstalleerd. Ook de modem doet het. Vervolgens vind XP automatisch een connection tussen deze 2. De Sitecom vind de Speedtouch onmiddelijk. Het probleem nu is dat ik wel verbinding heb, maar het internet doet het niet. 'Zoekpagina kan niet worden geopend' . Wat moet ik nu nog doen om de KPN ADSL aansluiting te voltooien?

Alco

P.S. Ik heb het ook al geprobeerd met de bijgeleverde CD maar die vind de apparaten niet omdat de Sitecom niet door KPN wordt geleverd. Tevens zeiden ze bij Dixon wel dat deze apparaten met elkaar werken. Ook KPN wil niet helpen omdat ze deze apparaten niet geleverd hebben.

Adsl van KPN,

Dan zul je toch echt eerst een kabelverbinding moeten maken tussen de computer en het modem.
Dan de cd gebruiken, je krijgt adsl van kpn niet aan de praat als je de cd niet gebruikt.
Als het dan werkt dan zou je de draadloze verbinding kunnen testen.

straight :thumb:

.. En wat heb ik daar aan?
Want het is toch de bedoeling dat het een wireless netwerk wordt?

Dus wat moet ik daarna doen?

Alco

Dat domme modem moet eerst weten dat jij wilt internetten via adsl van kpn.
Dat doet de cdrom, als het goed is dan heb je een uitleg gekregen bij je modem.
Als dat werkt dan moet je zien dat je je draadloze netwerk aan de praat krijgt.
Maar probeer eerst maar eens op deze manier het internet werkend te krijgen en dan zien we wel weer verder.

Inderdaad eerst met meegeleverde CAT 5 kabel verbinding maken met het internet.Configuratie van Speedtouch door in browser 10.0.0.138 intikken zonder www.Dit staat allemaal vrij duidelijk in de handleiding.

Vergeet niet de wep encryptie (staat op de achterzijde
van de Speedtouch ) in te vullen.Dit is een langnummer
en staat op de achterzijde van de speedtouch.

Neem aan dat de Sitecom ook een Client heeft (zal op de bijgeleverde cd-rom staan).Installeer dit ook en zorg voor invulling van de wep encryptie en evt MAC-adres
van de kaart.

Aangezien je met XP werkt kan het soms een conflict geven met je "wireless zero configuration" services.
Zet deze uit.

Vervolgens zul je wellicht onder in je scherm een signaalbalkje krijgen en kun je als het goed is de CAT 5 kabel verwijderen.

SUCCES

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan