adsl verbinden + netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
438
oke idit is een lastig probleem, en snap het zelf ook niet.

Mijn buurman heeft net adsl gekregen van wanadoo go of lite , maar in ieder geval , we hebben zoals het moest alles aangesloten, + kabels gelegd maar nu is het probleem het volgende

de snelle pc met windows xp home edition sp2 , met firewall uit ... maar nu geuninstaleerd , heeft 2 netwerkkaartetn op het mobo zitten, de ene uitgeschakelt en de andere aktief , maar oke...

de ethernet modem heeft dus een netwerk kabel naar boven , ( zelf gemaakt , maar hij doetet goed , weet ik zeker ! ) als je die kabel in de snelle pc doet zegt windows : 1 van de netwerk kabels is niet aangesloten ..

maar toevallig heeft min buurman een oudere pc met win ME maar daar doet heel internet het perfect op.

maar we zouden tussen de modem en snelle pc een hub / switch ( weten we dus nog niet helemaal ) plaatsen .. maar dan hebben ze allebei geen verbinding terwijl ik met mijn adsl het wel zo doe en geen probleem.

we kijken dus voor een router maar zou dit egt uitmaken? omdat een hub/ switch eignelijk precies hetzelfde doet..

zou iemand kunnen weten waar dit aan ligt?

alvast heel erg bedankt!


:thumb:
 
Weet je zeker dat je op de snelle pc de kabel wel in de juiste aansluiting doet.
Je zegt namelijk dat er 1 uitgeschakeld is en dat de netwerkkabel niet is aangesloten.
Mijn conclusie, stekkertje in het verkeerde gaatje.

En om meerdere computers aan te sluiten zou ik voor een switch gaan en NIET voor een hub, voor de prijs hoef je dit niet te laten.
 
Wat bedoel je met 2 netwerkkaarten ?

Een LAN en een 1394 ?

Wat voor modem heb je ? Ethernet Speedtouch 1 uitgang ?
 
@ puppie > Ja ik weet zeker dat ik hem in de goeie gedaan ...

@ upsidaisy > nee dan zouden het er 3 zijn , namelijk nvidia lan port , 3com lan port en 1394 ...


wat is 1394 verbinding? firewire?

speedtouch 510 ja 1 uitgang .. dus nie tde multi pc versie
 
Al gekeken of er geen foutmeldingen staan bij apparaatbeheer.

start configuratie systeem hardware

Andere netwerkkaart al geprobeerd.
 
allemaal al nagekeken , ook de ip adressen ...
 
Dan zou ik toch eens een andere netwerkkaart proberen.

Bij de ipadressen zul je niks zien omdat de netwerkkabel niet is aangesloten.
 
maar netwerk doet het wel ... met switch brand et lampje ook van modem .. knippert ook met de snelle pc zegmaar ... alleen kan neit pinge maaar ook nie connecte naar 10.0.0.138 ( speedtouch modem )
 
maar als we de oude pc der dus opzetten doet alles het weer prima ,... dus het ligt nie taan de kabel ( die we zelf gemaakt hebben .. de stekertjes derop dan ... )
 
Quote:
maar netwerk doet het wel ... met switch brand et lampje ook van modem .. knippert ook met de snelle pc zegmaar ... alleen kan neit pinge maaar ook nie connecte naar 10.0.0.138 ( speedtouch modem )
Unquote

Jammer dat je dat nu pas aangeeft !

welke lampjes branden op je speedtouch ?
 
met de switch staan alle 3 lampjes aan, maar kannik nog steeds niet pingen, connecten maar met als de snelle pc erop staat dan brand het netwerk lampje op modem niet
 
Heb je wel het instructieboekje gevolgd mbt de installatie ?
Je kunt toch wel de browser 10.0.0.138 (let op zonder www)
Heb je een firewall aan staan ?

Als je het volgende doet:

start,
uitvoeren,
cmd (je komt dan in het dos venster,en je geeft dan de volgende opdracht:)
ipconfig /all

Wat staat daar dan ?
 
zonder www uiteraard maar dan kan ie dus niet connecten zegmaar
 
ik ben nu nie tbij hem ... maar ik ga der 4 uur naar toe ...

maar zou het ook nog iets anders kunnen zijn?

ip adres is btw : 10.0.0.150 ( voor de snelle ) ( oudere 10.0.0.152 ) met subnetmask 255.0.0.0
 
Subnetmask lijkt me niet goed.

Kijk eens of je helemaal opnieuw de installatie kan doen
Controleer meteen even of alle lampjes groen zijn.
Wat is je standaard gateway ?
 
standaart gateway : 10.0.0.138 zo heb ik het ook thuis .. en alles doet het hier prima :)
 
Logisch,dat is je speedtouch.Maar je hebt vast niet zo'n
subnetmask wel ?
Doe vanmiddag daar maar eens ipconfig /all.
Controleer ook even op je wel op ip nr kunt ping en niet op www of allebei niet of ...?
 
oke doe ik .. maar als ik dat ingetypt heb wat moet ik dan doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan