ADSL verbinding delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Berichten
1.036
Ik heb sinds kort Wanadoo ADSL-lite (1024/310) hierbij kreeg ik een (Speedtouch) Ethernet modem.

Nu wil ik die verbinding splitsen met behulp van een router die ik heb (die het altijd deed met mijn oude Chello verbinding)

Maar als ik mijn router achter mijn Ethernet modem gooit, en alle kabeltjes goed doet, komt er bij mij geen verbinding totstand.

Ik heb geprobeerd wat te *****n maar kwam er steeds maar niet uit, en telkens maar geen verbinding.

De FAQ van mijn modem zegt:
Code:
27 Kan ik een router achter de ADSL Ethernet modem plaatsen? 

De ADSL Ethernet modem beschikt zelf over router functies. Wilt u toch een andere router gebruiken achter de ADSL Ethernet modem dan dient u de ADSL Ethernet modem als pptp te configuren. Zie V&A 26. U moet de router zelf configureren. Zie de gebruiksaanwijzing van de router hoe u deze moet configureren. Overigens moet de router wel pptp ondersteunen.
en dit is V&A 26:
Code:
26 Kan ik ook zonder NA(P)T de ADSL Ethernet modem gebruiken? 

Om het modem zonder NA(P)T te kunnen gebruiken moet u een ander ini-file naar de modem uploaden. Start een webbrowser op en ga naar de beginpagina van de ADSL Ethernet modem. ([url]http://10.0.0.138[/url]) Klik op Connections en verbreek de verbinding door op Disconnect te klikken. Plaats de KPN CD-ROM in de CD-speler. Klik vervolgens op Advanced en klik op System. Klik op Browse en ga naar de map ADSL_nat_ini op de KPN CD-ROM. Hier kunt u kiezen voor de file spoofing of pptp. Kiest u voor spoofing dan zal de ADSL Ethernet modem de verbinding opzetten en kiest u voor pptp dan zal de computer de verbinding opzetten. U dient bij pptp zelf een VPN-verbinding aan te maken.

Wie kan me helpen?
Mvg Mike

ps. sorry dat ik de layout zo verkloot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan