ADSL verbinding doet het maar af en toe op andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinzfaust

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hoi,

ik heb een vraag over mijn ADSL verbinding.
Op mijn nieuwste pc deed deze verbinding het vrijwel altijd. Nog nooit serieuze problemen gehad. Maar nu gebruik ik een andere pc op deze verbinding (omdat mn nieuwe is meeverhuisd naar mijn studentenkamer.)

Met deze pc krijg ik wel veel problemen bij het tot stand brengen van de verbinding. Het rare is dat ie het af en toe wel, en af en toe niet doet. Ook valt de verbinding wel eens dood tijdens het internetten en kunnen paginas niet meer worden opgehaald.
Ik weet niet precies waar het aan ligt. Op de meegeleverde CD-rom staat wel wat help informatie. oa om de juiste instellingen te controleren en dat heb ik gedaan. Ook werd er verwezen om een programmatje in windows te gebruiken: via "start"-->"uitvoeren": "winipcfg /all"
en dan te checken of hij een ip adres krijgt. Er werd ook geadviseerd om eens te proberen om achtereenvolgens op "Vrijgeven" en "Vernieuwen" te klikken. Dit lijkt soms te helpen, maar ik vraag me af wat dan precies hetgeen is dat het probleem veroorzaakt en wat ik er dan definitief aan kan doen.

Nog wat gegevens:
PC: Compaq presario 5190
met: AMD K6-2 400MhZ, 64mb ram
Internetaansluiting:
"Tiscali surf" via "Sagem Fast 840" USB modem.
Bijde lampjes op het modem branden en ook wordt er het groene driehoekje weergegeven rechtsonder in de taakbalk. Bij data-overdracht knippert/ wordt deze licht-groen en anders is deze donker-groen (dus ook als de verbinding het niet lijkt te doen). De verbinding "resetten" met dit programma help verder niet.
Zover ik weet geen firewall actief.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!:thumb:

Het DOS-Commando voor W98 is

winipcfg

Heb je dit al eens gedaan en zoja wat zijn de resultaten ?
Heb je ook de drivers voor de modem geinstalleerd ?

Ik neem aan dat je nieuwste pc op XP draaide ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan