ADSL verbinding gigantisch traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konbu

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2012
Hallo mede Forum leden,

Vandaag is na lang wachten eindelijk mijn verbinding opgeleverd :D
De verbinding, die via KPN aangeschaft is, betreft een 40 down 4 up, het zogehete "standaard" pakket.
http://www.kpn.com/prive/pakketten/internet-en-bellen.htm

Na het aansluiten van de Experiabox ben ik meteen een speedtest gaan draaien, en ik kon mijn ogen niet geloven.
Alle sites die een speedtest aanbieden geven vrijwel allemaal hetzelfde, ~13 down ~0.8 up.
Zie hier een voorbeeld: http://www.speedtest.net/result/1849653881.png
Aangezien ik een vrij simpele cat 6 kabel naar boven heb lopen dacht ik, mischien dat het daar wel aan ligt.
Zodoende heb ik het modem ook direct aangesloten op de binnenkomende telefoonlijn, maar ik hield hetzelfde resultaat.
Ook viel mij op dat in het Modem het volgende zichtbaar was:
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 15008 Kbps.
Upload: 1032 Kbps.

15 / 1 dus, wederom niet de 40 / 4 waar ik voor getekend heb.

Nu zit ik dus met de vraag; wat kan ik hier het beste mee doen?
Aangezien de internet verbinding al actief is zal het contract ook in gang gezet worden, en deze staat 1 jaar vast.
Uiteraard ga ik met zo'n bedrag / verbinding absoluut niet niet akkoord, maar hoe kan ik dit het beste oplossen?

Morgen was de planning om een bezoekje te brengen aan de KPN winkel hier in de buurt om hetzelfde verhaal voor te leggen, maar ik neem aan dat ik hier weer niets mee op schiet.

Ik hoop dat iemand mij een goede oplossing kan bieden!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Die gaan je morgen vertellen dat je een eind van de centrale zit waardoor dit komt denk dat je morgen beter even de klantenservice bellen die kunnen in ieder geval kijken hoeveel je wel zou kunnen krijgen en misschien ook nog wel een oplossing.

Mwuah Modag, dat zou met ADSL zo zijn. Neverdenooitniet dat je 40mbit over een ADSL lijntje trekt (gaat geloof ik maar tot 24mbit). Dit zal eerder kabel zijn. (Enige wat nog wel mogelijk zou zijn, is dat ze het over VDSL pompen, maar daar heb je nog meer last van de afstand tussen jou en de wijkcentrale.

Konbu, de KPN winkel kan je hier niet mee helpen. Technische gedeelte van de helpdesk wel.

ADSL(+, 2, 2+)
Afstand tot telefooncentrale =\ Downloadsnelheid
<0,7 km..............................24 Mb/s
<1,2 km..............................22 Mb/s
<1,6 km..............................20 Mb/s
<1,9 km..............................20 Mb/s
<2,1 km..............................16 Mb/s
<2,3 km..............................14 Mb/s
<2,5 km..............................12 Mb/s
<2,7 km..............................10 Mb/s
<3,1 km..............................8 Mb/s
<3,4 km..............................6 Mb/s
<3,9 km..............................4 Mb/s
<4,7 km..............................2 Mb/s
<5,3 km..............................1 Mb/s

Nog leuker plaatje:

a006_32.gif

Vergeet trouwens niet dat deze dingen (bij jou) ook meespelen:

- Afstand tussen jou en wijkcentrale
- Kabelkwaliteit tussen ISRA-punt en wijkcentrale

Laatst bewerkt:
Hoi probleempjes,

Hij heeft het toch over adsl of mis ik iets:p

Ja, hij krijgt het ADSL signaal (wat dus vdsl/kabel zou moeten zijn), maar daar krijg je neverdenooit geen 40mbit overheen. Laat staan een fatsoenlijke uploadsnelheid.

Hoi,

Dat weet ik en dat weet de kpn ook en toch doen ze z'n pakket verkopen zou eerlijker wezen om te betalen wat je krijgt dat weten hun heus wel de behalen snelheid.

Ik lees net wat leuks:

INTERNET

Downloadsnelheid
40000 Kb/s
Uploadsnelheid
4000 Kb/s
Type verbinding
ADSL

http://www.internetten.nl/breedband/KPN-/Internet-Standaard/3681/Internet-Standaard.htm

Als dat klopt, zou KPN 40mbit over adsl sturen.. leuk, maar dat red je niet (met adsl). Daarom zou TS dus ook niet meer dan 15mbit krijgen:

- Afstand tussen modem -> wijkcentrale
- ADSL2+ wat max. tot 24mbit gaat.

Lijkt me dus onlogisch dat KPN het pakket uberhaupt kan verkopen.. (Of loop ik hier te hard van stapel?)

Hoi,

Sterker ze hebben nog een 50 Mb/s pakket zie link van ts

Ja.. helaas.. kan geen mail sturen over internet producten "gaat u maar door naar de online klantenservice, of bel ons "we staan nu voor u klaar". Posten op hun forum kan niet, want ik ben geen klant bij hun..

Bedankt voor de vele reacties.

Zelf was ik inderdaad ook er van overtuigd dat over de ADSL verbinding niet meer dan ~20 mbit mogelijk is.
Als ik op de site van BBned kijk dan staat dit ook aangegeven, de wijkcentrale zit op 2,1km afstand (ergens achter het gemeentehuis te driebergen)

Tijdens de bestel procedure heb ik uitgebreid gevraagd aan het verschillende volk van de KPN dienst (verkoper, klantenservice (zelfs de directeur), technische dienst) of het wel mogelijk is, 40mbit en Port Forwarding (ik had begrepen dat KPN dat niet toe laat, Port Forwarding).
Geen van al het personeel heeft mij verteld dat het niet mogelijk is, 40 mbits en ook Port Forwarding zou mogelijk zijn.

Port forwarding is inderdaad mogelijk, maar de 40mbits duidelijk niet.
De verbinding is volgens het modem en volgens BBned ADSL 2.

Port forwarding is in elke modem mogelijk. Lijkt me sterk dat alle poorten behalve de 'system reserved' gesloten zijn.

Zou je, voor mij (ben toch wel nieuwschierig) hier een uitgebreide post over kunnen maken op het KPN forum? Ben wel benieuwd wat hun er van zeggen. (Kan ik niet posten, omdat ik geen klant ben :p)

Bedankt voor de reactie,

Dat zal ik zeker even doen, ik ben zelf ook erg benieuwd of de KPN mij hier mee kan helpen.

Post even een link naar je vraag op hun forum, als je 'm gepost hebt. En anders.. laat van je horen na het belletje morgen. :)

Goedemorgen,

Denk dat je op dat forum weinig reactie krijgt gezien de andere topics daar zou toch ook nog maar contact klanten /technische hulp service van kpn opnemen voor de zekerheid.;)

Bedankt voor de reactie,

Dat gaat ook zeker gebeuren, vanmiddag bel ik ze even op en leg hetzelfde verhaal voor.

Goed,

Langs de KPN winkel gegaan aangezien deze toch op de route ligt van school naar huis, en zoals verwacht kunnen zij inderdaad niks.

De klantenservice bellen dan maar, easier said than done.
Lang gesprek gehad, de order is nog in behandeling en zodra deze klaar is zal de snelheid naar 18 opgehoogd worden! :thumb:.......
De uiteindelijke oplossing voor dit probleem zou alleen zijn dat ik of, een jaar lang 35 euro betaal voor deze waardeloze verbinding, of ik niet betaal en afgesloten word.

Geen van beide is een oplossing dus.....

Nogmaals proberen, dit keer de financiele afdeling van de KPN.
Dit maal kon ik wel geholpen worden (hè wat raar....)
Mij werd verteld dat er metingen gedaan kunnen worden, en als de verbinding ver onder de norm komt het contract voortijdig opgezegd kan worden (de norm zal wel op 8mbits liggen aangezien dat de goedkoopste verbinding is, en alles wat hier boven komt als "standaard" gezien word)
Door verbonden naar de technische dienst dus, voor de meting; 2,3 km van de centrale en 15mbits was het resultaat.
De tip was om in ieder geval de Experiabox direct aan te sluiten op de telefoonlijn.
Ook wist deze meneer mij te vertellen dat zodra de bestelling volledig rond is (over 1 week) ik omgezet kan worden naar VDSL, wat zal resulteren in een betere verbinding aangezien er centrales dichter in de buurt staan voor VDSL.

Over 1 week maar weer proberen dus :rolleyes:

Ahhhh.. precies wat ik dacht. Tenminste, had al verwacht dat VDSL hier mee zou spelen. Op een ander forum kreeg ik op de vraag "40mbit over ADSL?" dit antwoord:

kpn noemt het nog steeds adsl abbo. omdat grotedeels van het netwerk nog adsl/adsl2+ is.
kpn heeft alleen wel de snelheden verhoogd van de abbo alleen heel veel mensen halen dit niet.

40/50mbit verbindingen worden alleen op vdsl netwerk behaald mits er vdsl aanwezig in de wijk centrale enz.

ik heb ook hier een 40/4 abbo maar er wordt geen vdsl geleverd in onze gemeente waardoor ik blijf steken op adsl2+ 15/1 verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan