ADSL verbinding is te laat

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb een laptop die ik zowel op mijn werk als thuis gebruik. Thuis heb ik ADSL via een usb-modem. Op het werk gebruik ik gewoon mijn analoge modem, iets anders is er niet.

Als ik thuis de laptop opstart, zie ik gelijk na het opstarten van WinXP de lampjes van het ADSL modem op groen springen, wat betekent dat er connectie is. Ook het pictogram in de taakbalk bevestigt de verbinding.

Echter, als ik niet een paar minuten wacht voordat ik of e-mail ga binnenhalen of een site open, gaat mijn analoge verbinding proberen in te bellen. Bij de eigenschappen van de analoge verbinding staat duidelijk aangegeven dat hij pas moet gaan kiezen als er geen netwerkverbinding is. Maar dat doet ie dus wel. Behalve als ik een tijdje wacht, dan gaat gewoon de ADSL aan de gang.

Ik kan de vertraging wel onderbreken door Start -> alle verbindingen weergeven -> rechtsklik op LAN verbinding -> herstellen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling iedere keer. Iemand een idee???

Kijk eens bij verbindingen als daar je inbelverbinding op standaard staat zoja hef hem op als standaart verbinding en dan zou je er geen problemen meer mee moeten hebben !!

Ik ging ervan uit dat er minimaal één verbinding als standaardverbinding ingesteld moest staan. Wellicht dat dit inderdaad de oplossing is. Ik probeer het vanavond uit.

Juist niet als je een adsl verbinding hebt want dan komt windows in de war met mail ophalen en internetten.
ALs je met je modem (analoog inbellen) gaat werken maak je eerst verbinding en dan pas email ophalen of internetten.
Tip maak een snelkoppeling van je inbelverbinding op het buroblad !

Ja, het is dan wel nodig om eerst de verbinding te maken, en dan pas mail op te halen (igv analoog dan).

Maar dat is geen probleem. De snelkoppeling zit in XP al in Start -> verbinding maken

Klik eens met de rechter muisknop op internet explorer en klik op internet opties. Klik op tabblad verbindingen. Vink daar het keuzerondje aan alleen als er geen netwerkverbinding is. klik nu alles weg met ok. Werkt dat?

Nog niet helemaal wakker?? :D

In mijn eerste berichtje stond al dat die optie inderdaad geselecteerd is....

Helaas, hij heeft er nog steeds geen zin in. Hij wil toch in het begin analoog gaan inbellen, terwijl de ADSL al werkt. Nog andere ideeën??

Vanwege een ander probleempje wat al langer speelt heb ik maar eens een herinstallatie gedaan. Toen eerst de ADSL erop, en later pas de analoge verbinding (was voorheen andersom) En wat blijkt: het werkt!

Bij de instellingen van de analoge verbinding moet je niet kiezen voor "kiezen als er geen netwerk verbinding is", maar voor de optie "nooit een verbinding kiezen"

Ik heb nu in mijn start menu een extra koppeling naar de analoge verbinding, die klik ik aan, verbinden, en dan pas naar OE of IE...

Weer wat geleerd....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan