ADSL verbinding valt steeds weg bij gebruik firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

snmaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Sinds een paar weken bezit ik Zonnet Breedband Family. Vanaf het begin heb ik ook een firewall geïnstalleerd. Na een paar dagen kreeg ik plotseling problemen met mijn internet-verbinding. Regelmatig (gemiddeld één keer per minuut) werd de verbinding kort onderbroken en werd er automatisch weer een nieuwe verbinding gemaakt.
Ik had geen idee waar dat aan lag, maar na anderhalve dag leek alles weer OK te gaan. Daarna begonnen de problemen weer van voren af aan. Ik kwam er toen achter dat het probleem in de firewall zat. Zonder firewall: geen problemen. Met firewall: continu problemen.
Inmiddels heb ik twee firewalls uitgeprobeerd (ZoneAlarm en Norton). Drie als je de firewall van XP meerekent. Allen geven ze dezelfde problemen. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

firewall inderdaad uitzetten en sygate of zonealrm downloaden. ik had het zelfde probleem met zonnet familie!

Sygate is Firewall nummer drie waarbij ik problemen hou. Ook hierbij geldt: zodra ik 'm uitzet werkt alles perfect. Nog andere tips misschien?

De oplossing!

Uiteindelijk heb ik de helpdesk van Zonnet maar opgebeld en gevraagd of zij mij konden helpen.

Volgens Zonnet gaat het hier om "een bekend probleem". De oplossing die zij gaven is als volgt: voer bij je firewall je eigen IP-adres en het IP-adres van je modem in als veilig. Zonnet gebruikers kunnen hun IP-adres als volgt vinden:
Start -> ADSL USB Modem -> Control Panel.exe
De twee IP-adressen die je nu bij je firewall als veilig in moet voeren staan onder WAN (IP Address) en LAN.

Het is even zoeken, maar in principe biedt elk firewall programma de mogelijkheid om veilige IP-adressen in te voeren. Voor Norton doe je dat als volgt:
Start Norton Firewall
Selecteer Personal Firewall (in de middelste kolom)
Klik op configureren (rechterkolom, onderaan)
Klik op het tabblad "Lokaal netwerk"
Klik op toevoegen
Voer de beide IP-adressen in gescheiden door een spatie.

Bij mij werkt alles tot nu toe perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan