adsl verbinding valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokeecht

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Hallo,

Sinds enige tijd valt na exact 4:56 minuten iedere keer mijn ADSL-verbinding uit en moet ik weer opnieuw inloggen waarna het spel zich herhaalt.
Ik gebruik Windows XP, heb SP2 geïnstalleerd alsmede firewall van Zone Alarm, Kaspersky Antivirus en Spybot.

Kaspersky heeft het systeem gescand en kan niets vinden. Ook met checken van een logfile [HijackThis , die is doorgestuurd naar de Anti virus club van HetNet heeft niets opgeleverd.]

De probleemoplosser (cd-rom van KPN) biedt geen oplossing...
Gebeld met de helpdesk van KPN en die suggereren volgende 3 dingen:

1. verbinding controleren via configuratiescherm; hier zou iets verkeerd ingesteld kunnen staan. Wat dan? Ik kan niets vinden!!!
2. zet windows update, de firewall en de virusscanner eens uit. Als het daaraan ligt, moeten die programma's de veroorzaker zijn...
3. Modem de-installeren en opnieuw installeren

Heeft iemand WEL de oplossing (of weet waar het aan zou kunnen liggen)?

B.v.d.

Laatst bewerkt:
Welk modem heb je?
Heeft een modem een firewall (of hebben routers een firewall)?
Heeft dat modem een configuratie / set-up?

Ik heb een USB modem van Ericsson waar niets aan valt in te stellen. Geen firewall als NAT,dus firewall is software matig.

Modeminstalatie :
Alleen softwarematig, voor te instaleren de setup uitvoeren, en daarna gebruikersnaam + wachtwoord invullen en conneckten.

Laatst bewerkt:
Het is een vreemde zaak!
Die 4:56 minuten, dat heb je meerdere malen meegemaakt?
Heb je de mogelijkheid om te experimenteren met een ander modem?

Je zou evt. nog systeemherstel kunnen proberen, omdat je er eerder geen last van had. (Als dit niets oplevert kun je dat, indien gewenst, weer ongedaan maken.)

Prbeer eens even een test te doen met een ethernetmodem ipv een usb modem.Het nadeel van een usb modem kan zijn dat er uitval is ivm stroombehoefte of een chipconflict met het moederboard.

Hallo, niets helpt. En bijzonder vreemd is dat systeemherstel om d'een of d'andere duistere reden NIET werkt (er zijn nog nooit herstelpunten aangemaakt zegt het systeem).
Ik denk dat een schone installatie (zucht!) toch maar het beste is. Dank voor jullie aanbevelingen.

Hoho,niet zo snel.Heb je een ethernetmodem getest ?

Hallo, nee niet getest want heb ik niet.
Ik heb het huidige usb modem wel op een andere p.c. getest (die al errug oud is) en daar werkt hij perfect.

Op aanraden van KPN helpdesk heb ik netwerkverbinding / modem gedeïnstalleerd hetgeen niet op een normale manier verliep. Toen dus proberen om modem opnieuw te installeren en dat gaat niet (alleen maar foutboodschappen die met probleemoplosser niet te verhelpen zijn). En... zoals gemeld werkt ook systeemherstel niet.

Dus, ik ga niet zo snel over tot schone installatie maar het is een afweging van veel tijd steken in allerlei trials en errors of de format c methode.

Ik kies dan toch maar voor format c: maar in alle geval bedankt voor de aanbevelingen.

The choice is yours !

Dat een usb modem bij de ene computer goed werkt wil absoluut niet zeggen dat dat ook het geval zal zijn bij de andere computer.Even kort door de bocht,de usb vraagt stroom van computer.Dit is geen gelijke lijn.
Verder kunnen er conflicten zijn mbt chipsets.

Dus ondanks een format kun je de problemen houden.

Denk misschien toch nog maar over een ethernetmodem na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan