adsl verbinding verbreking

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
ik heb adsl bij tiscali (nu scarlet), ik heb verleden week mijn pc volledig geformateerd en heb hetzelfde probleem als daarvoor. (heb het probleem sinds +-1 maand)

ik kan me verbinden met het internet, maar soms verlies ik mijn verbinding na 5 min, soms na 1 uur....(das om :evil: te worden, vooral als ik een groot bestand download of online game)

ik heb een alcatel (versie: 1.2.2 ==> denk ik), installatie van modem was gelukt.
we gebruiken dezelfde adsl voor een andere pc, dan verwisselen we de USB van de modem, en op diene pc is er geen probleem, dus moet het probleem ergens op mijn pc bevinden.

hoe kan ik dit fixen? iemand een idee?

(en nog iets...ik zit in een clan op het internet, en 1 afbeelding is een wit vierkant met een rood kruisje erin, ik kan dus deze afbeelding niet zien, hoe komt dat?)

grtzz

maar ze worden dus verbonden via de modem door usb ?
of via een netwerk , als het via een netwerkkaart is deinstalleer dan ff de driver van die netwerkkaart en installeer um dan weer opnieuw

heb netwerk. gewoon een modem (speedtouch van alcatel), direct verbonden naar telefoonlijn en via usb naar computer

ok en er zit maar 1 aansluiting op die modem dus je wisselt elke keer tussen de 2 pc's , gebruik je daarvoor dezelfde kabel ?

ja, dat klopt

een paar weken geleden had ik dat probleem niet.
heb deze namiddag nog eens mijn modem herinstalleerd, en is tot nu toe 3 keer onderbroken op een 4-5 tal uur.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm, maar zodra je wisselt heb je dus wel internet op die pc dus hij verbind wel met de modem toch ? en dan na een aantal minuten/uren heb je geen verbinding meer en dan na een paar uur/minuten weer wel :confused:

als ik hem verwissel, moet ik inbellen, en heb ik internet, maar soms na 30 min of 1 uur of 3 uur...is er een internetverbreking en moet ik weer inloggen.

weet er iemand waarom ik soms een afbeelding niet kan zien op het internet.
ik zie dan een wit vierkantje met een roodkruisje?

mag slotje op.

we hebben 2 telefoons op 1 telefoonuitgang. 1 ervan heeft een spliter, de andere niet (das de oorzaak)

grtzz

nja het is teminste opgelost

misschien voortaan ff zeggen wat voor internet je hebt en provider enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan