ADSL Verbinding zakt in na verloop van standbij tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arachna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Ik draai winXP met ongeveer alle updates e.d. Draait verder probleemloos.
Ik heb MXStream via ethernetkaart, en ook dit werkt fantastisch.

Mijn probleem is alleen het volgende. Zodra ik een tijd weg ben van mijn
pc zakt mijn hele verbinding in. Alle energiebeheer opties staan uit. Ik behoudt
wel mijn verbinding, maar kom niet hoger dan 7kb.
Kazaa staat hier namelijk continue te downloaden en dan zakt het in van
50kb naar ca. 7kb. MSN logt zich ook automatisch uit. Email kan niet meer
opgehaald worden. (outlook staat dus ook altijd open en checkt om de 15 min mail)

Als ik dan even een browser open, dan duurt het even voordat de pagina geladen
is, maar daarna werkt alles weer. MSN logt automatisch weer in, mail wordt opgehaald
en kazaa trekt weer 50kb.

Heb jij of iemand anders enig id hoe dit mogelijk is?
BIOS staat goed, energie beheer staat uit. Misschien nog een andere funcite in XP?
Verder blijven trouwens alle lampjes groen branden en is te zien aan mijn utp lampje
dat de verbinding actief is.

Heeft iemand enig idee??
Tnx in advance

Het probleem is in dit geval (en vele anderen) Kazaa.

p.s. Je gebruikt toch wel Kazaa Lite he?

Kazaa Lite bevat geen spyware.

Als je de normale Kazaa gebruikt zou ik deze maar eens vervangen voor de Kazaa Lite
http://www.kazaalite.nl/

En even je computer scannen op spyware met Spybot
http://beam.to/spybotsd
Installeren en eerst even de updates binnenhalen, optie zit in het programma zelf.

p.s. het probleem met de verbinding los je met Kazaa Lite (waarschijnlijk) niet op.

Ik draai kazaa, maar heb zonealarm en een spyware remover draaien, dus die spyware heb ik geen last meer van. Overigens blijf ik het probleem ook hebben als kazaa niet draait.

Toch wel..

het komt echt door de K$#%#$%#@za
verwijder deze en check tevens in je program files mapje voor "newdotnet". Als deze er nog staat, verwijder deze dan.

Mocht je er nog steeds last van hebben, formatteren met die handel.

check dit:

----- Original Message -----
From: Wouter Stuur
To: pheser@adslhelpdesk.com
Sent: Wednesday, January 22, 2003 7:23 PM
Subject: Probleem ADSL (ethernet) en XP

Hoi,

Ik heb even rond gezocht op helpmij.nl en jouw site, maar kon helaas
geen ticket plaatsen.
Ik hoop dat ik dus ook via een mailtje mijn probleem mag doorgeven, in de hoop
dat je er wat mee kunt.

Ik draai winXP met ongeveer alle updates e.d. Draait verder probleemloos. Ik heb MXStream via ethernetkaart, en ook dit werkt fantastisch.

Mijn probleem is alleen het volgende. Zodra ik een tijd weg ben van mijn
pc zakt mijn hele verbinding in. Alle energiebeheer opties staan uit. Ik behoudt
wel mijn verbinding, maar kom niet hoger dan 7kb. Kazaa staat hier namelijk continue te downloaden en dan zakt het in van
50kb naar ca. 7kb. MSN logt zich ook automatisch uit. Email kan niet meer
opgehaald worden. (outlook staat dus ook altijd open en checkt om de 15 min mail)

Als ik dan even een browser open, dan duurt het even voordat de pagina geladen
is, maar daarna werkt alles weer. MSN logt automatisch weer in, mail wordt opgehaald
en kazaa trekt weer 50kb.

Heb jij of iemand anders enig id hoe dit mogelijk is?
BIOS staat goed, energie beheer staat uit. Misschien nog een andere funcite in XP? Verder blijven trouwens alle lampjes groen branden en is te zien aan mijn utp lampje
dat de verbinding actief is.

Ik hoop dat je me kunt en wilt helpen.....

Groetjes
Wout

From: het ADSLhelpdesk.com Webmaster team
To: Wouter Stuur
Sent: Wednesday, January 22, 2003 11:35 PM
Subject: Re: Probleem ADSL (ethernet) en XP

wow, dit is in ieder geval een uitdaging :) Dus vanaf het moment dat je een webpagina bezoekt werkt alles weer naar behoren? Er gaat bij mij geen belletje rinkelen. Ik sta er wel van te kijken dat je Kazaa gebruikt. Is dit de lite versie of de officiele Kazaa ? Aangezien je windows xp hebt, kun je het beste even alle programmas en services (programmas die altijd aan staan, hebben een apart tabblad in de taskmanager) nakijken op gekke applicaties. Wat bijvoorbeeld kan gebeuren, is dat er software in actie komt vanaf het moment dat je even idle bent (niets meer doet op de pc).

Het is sowieso goed om even ad-aware te draaien. Dit is software waarmee je allerlei ongevraagd geinstalleerde programma's kan opsporen. Misschien dat deze iets kan vinden. Ad-Aware is hier te downloaden: http://www.lavasoftusa.com/downloads.html

Ik ben benieuwd of het wat uithaalt, laat het me weten!

Groetjes,
Pheser ofwel Pheser

ps1: ik neem aan dat je de computer nog niet geformatteerd hebt?
ps2: het lukte niet om een ticket aan te maken? welke melding kreeg je?

To: het ADSLhelpdesk.com Webmaster team
Sent: Thursday, January 23, 2003 12:32 AM

Beste Pheser aka Pheser :)

Tnx in ieder geval voor de tijd die je genomen hebt....

Ik draaide Kazaa, maar na meerdere verbaasde mensen heb ik kazaa lite geinstalleerd, ivm spyware. Ad-ware draai ik trouwens al een tijdje en ben er vrij zeker van dat er geen spysoftware meer geinstalleerd staat. Heb vanavond nog een scan gedaan en eventuele (15 stuks) spysoftware verwijderd.

Moet wel bekennen dat nu kazaa lite geinstalleerd staat het lijkt of hij beter werkt, maar dit kan ik helaas nog niet 100% positief beantwoorden.

Ik heb mijn systeem sinds 1996 niet meer geformateerd :)
Ik ben begonnen met 95, toen 95c, 98, 98 second edition, toen 2000 prof en nu xp prof Alles werkt wel stabiel. Ben zelf IT-er dus dat zit wel goed. Ben alleen geen prof
met XP, dus misschien dat er ergens functies zitten die mijn systeem downen als hij idle gaat, maar die kon ik niet vinden.

Maar goed, misschien dat het nu beter werkt nu kazaa lite erop staat???
Let us hope ;)

Bedankt in ieder geval voor nu,
Wout

ps: ticket melding kwam met: unable to locate template (ofzoiets)

From: het ADSLhelpdesk.com Webmaster team
To: Wouter Stuur
Sent: Thursday, January 23, 2003 12:41 AM

kijk voor de zekerheid nog eventjes in program files/newdotnet. Als hier een programma in staat, haal die even weg. Ik weet bijna zeker, dat een format van je harde schijf waar je windows op staat, help tegen dit probleem maar het is zo'm makkelijk advies:P Toch zal ik er als ik jou/u was toch eens over nadenken. Het scheelt ook prestatie, dus het zorgt sowieso altijd voor vooruitgang. Windows XP opties die dit soort problemen veroorzaken ben ik nog niet tegengekomen sinds de introductie van windowsXP, dus ik acht de kans onwaarschijnlijk.

Gegroet,
Pheser.

Ik ga dat hele ticketsysteem trouwens wegmikken en een open webpagina maken, heb er alleen geen tijd voor dus het moet nog even via de mail enzo.

To: het ADSLhelpdesk.com Webmaster team
Sent: Thursday, January 23, 2003 8:59 PM

Hee Pheser,

Het is opgelost!!
Ik heb gisternacht nog 3 GB gedownload dus hij blijft fullspeed actief.
Komt dus echt door dat k*t kazaa.
Kazaa lite is dus echt een stuk beter ......

Tnx for you time, en als je ooit vragen hebt, mag je ze ook altijd aan mij vragen!!

Gr
Wout
--------------------

zie je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan