adsl verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Porcupine

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Het lukt me de laatste tijd niet om een verbinding te krijgen met het internet. Ik heb een E-tech usb modem en mijn provider is Versatel. Het duurt soms wel een kwartier voordat het netwerkadres is opgehaald.
Als de verbinding er eenmaal is dan zie ik via het icoon "ADSL USB control panel" dat er verbinding is. Echter kan ik geen Internet explorer of Outlook openen. Ik herstel dan handmatig de Netwerkverbinding en dan gaat alles uitstekend...totdat ik de volgende dag weer het internet op wil...
Inmiddels heb ik ook een mailtje naar Versatel gestuurd, maar ik heb de hoop dat ik hier eerder een reactie krijg.

Welk besturingssysteem heb je ?
Sinds wanneer is dit ?

Ik heb windows xp en heb dit probleem vanaf het begin dat ik adsl heb, ongeveer 4 weken nu. Inmiddels heb ik ook een reactie van Versatel ontvangen en zij geven aan dat het waarschijnlijk ligt aan de strenge instellingen van de firewall of virusscanner. Ik heb er naar gekeken, maar heb geen idee wat ik er aan moet veranderen.

Je kunt dat natuurlijk makkelijk even testen door alleen bij opstarten je firewall uit te zetten.Probeer het eens,persoonlijk geloof ik het niet maar zit mi het euvel meer in het feit dat het een usb modem is.

Even getest zonder firewall, maar probleem is er nog.
Wat is er mis met een usb modem?

Geplaatst door Porcupine

Wat is er mis met een usb modem?

Een usb modem is gevoeliger dan een ethernetmodem omdat het zijn stroom van de computer krijgt/trekt.
Je zou kunnen kijken of er nieuwe drivers voor je usb modem zijn,of in geval van aansluiting,alle andere usb produkten losmaken.
Een betere oplossing is een ethernetkaart met modem/router omdat dat een opzichzelf staand produkt is.

Misschien kun je het proberen ?

Heb je een nieuw abbo en via welke provider ?
Misschien kun je je usb modem nog ruilen ? Moet lukken na 4 weken toch ?

Ik heb inderdaad een nieuw abonnement, Versatel.
Een ethernetkaart heb ik ook wel. Begrijp ik het goed dat ik met een router ertussen een permanente verbinding heb, net zoals bij chello? Dus dat ik dan niet meer hoef te wachten op een netwerkadres enzo?

Yip,dat heb je goed begrepen.Mijn advies zou zijn je usb-tje om te ruilen voor een ethernetmodem.

Het omruilen van het modem zal niet gaan, denk ik. Ik zal dan flink moeten bijbetalen. Ik denk dat ik er beter 1 in de winkel kan kopen. Moet ik nog op bepaalde dingen letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan