ADSL verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Hallo,

Ik heb hier een adsl verbinding bij hetnet.
Maar als ik de pc opstart en een spelletje ga spelen ben ik wel online, dus betaal ik wel voor het internet.
Maar ik wil dat ik pas verbinding ga maken met het internet als ik IE opstart.
Weet iemand hoe dit moet?
 
Kijk bij IE eens bij extra internetopties en dan verbindingen.
 
Bij HetNet betaal je toch geen verbindingstijd?? Alleen snelheid en hoeveelheid download per maand? Of zit ik verkeerd?
 
Geen idee, ik heb de boel aangelegd bij mijn oom.
Hij zij dat je 2 uur per maand gratis kreeg en de rest moest betalen....
 
Geplaatst door Rick_Klein
Geen idee, ik heb de boel aangelegd bij mijn oom.
Hij zij dat je 2 uur per maand gratis kreeg en de rest moest betalen....

Dan is dat geen ADSL, maar een modemverbinding.

Ik denk dat er een spraakverwarring is. Met ADSL zit je continue online via de telefoonlijn. Een splitter zorgt er voor dat je terwijl je online bent toch kunt bellen en gebeld worden.
Bij een modemverbinding kun je geen gebruik maken van je telefoon en tellen alle tikken als telefoontikken maar dan met een speciaal tarief.
Dan is er nog ISDN, gaat ook over de telefoonlijn maar met een snelheid van maximaal 128 kbits/seconde en betaalt ook per seconde maar is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Dus kijk maar eens goed wat je hebt.
 
Het is wel ADSL, dat weet ik zeker:

Draad van telefoonaansluiting naar splitter, daaruit eentje naar telefoon en modem/router. en vanuit daar weer een kabel naar de netwerkkaart, die ik speciaal heb moeten aanschaffen.

Maar met ADSL hoef je dus nooit, bij geen enkel abonnement te betalen per minuut, ook niet als je dus 2 uur gratis krijgt per maand?
 
Ja met tijdsurfen (ik wist niet dat dat bestond met ADSL) moet je dus internettikken betalen. Ik vraag me alleen af hoe dat geregeld wordt met een router. Je zult dan de router uit moeten zetten. Als je via alleen een adsl-modem werkt is er een start programma nodig die je meldt bij de telefoonmaatschappij maar ik weet niet hoe dat via een router geregeld wordt.

Is het zo dat je op je systeem een speciaal programma moet starten om online te gaan, of dat je automatisch online gaat. In dat laatste geval moet je dus de modem/router uitzetten om geen tikken te maken.
 
Volgens mij wordt er software bij ADSL tijdsurfen geleverd (de zogenaamde SurfTool) die het modem configureert.

Ik neem aan dat je daar ook de verbinding mee aan-en-uit kan zetten...

Er is hier meer over te vinden op de site van het net....

Kijk hier maar eens...

Groeten,
 
Er was inderdaad een cd-rom bijgeleverd. In de verpakking zaten 3 deukjes en ook in de cd-rom waadoor hij niet meer werkte. We hebben gebeld, maar er werd geen nieuwe cd-rom opgestuurd. Hierop stond inderdaad een programma waarmee de verbinding in en uitgeschakeld kon worden. maar aangezien we deze niet hebben ben ik op zoek naar een andere manier. Nu schakel ik steeds de netwerk kaart uit door rechts op het internet icoontje in de taakbalk te klikken en dan op: uitschakelen. Is dit voldoende om geen tikken te betalen?
 
Geplaatst door Rick_Klein
Er was inderdaad een cd-rom bijgeleverd. In de verpakking zaten 3 deukjes en ook in de cd-rom waadoor hij niet meer werkte. We hebben gebeld, maar er werd geen nieuwe cd-rom opgestuurd. Hierop stond inderdaad een programma waarmee de verbinding in en uitgeschakeld kon worden. maar aangezien we deze niet hebben ben ik op zoek naar een andere manier. Nu schakel ik steeds de netwerk kaart uit door rechts op het internet icoontje in de taakbalk te klikken en dan op: uitschakelen. Is dit voldoende om geen tikken te betalen?

Nee!
 
JaapJvanVeen heeft gelijk!

Dit is niet genoeg.... je modem maakt namelijk nog wel contact met internet... die cd met surftool is er voor bedoeld om je pc EN modem te configureren zodat de daadwerkelijk geen tikken genereerd...!

Ik zou Het Net (of KPN) nogmaals bellen voor een cd!

Groeten,
 
of misschien

moet je er gewoon over denken om een vast bedrag te gaan betalen voor het internet
gewoon een vast bedrag per maand
ik weet niet of je een veelvuldig gebruiker bent maar als dat zo is dan kan je beter een vast bedrag per maand betalen
want je hebt het al voor iets van 30 euro per maand of zoiets
en ik weet niet hoeveel je oom anders kwijt is per maand
maar als dat meer dan die 30 euro bijvoorbeeld dan zou ik ff wisselen van abonnement :D
 
misschien

kan je dat programma dat de verbinding in/uit scakelt vinden op internet
het lijkt me echter niet ,maar je moest eens weten wat voor troep ze tegenwoordig op het internet gooien :D
veel succes er nog mee :D
 
zoek

het net adsl surftool
bijvoorbeeld
deze abonnements vorm doet mij trouwens wel erg denken aan mijn verschrikkelijke dial up verbinding lang geleden in een vervlogen tijd
waar snelheden van maximaal 30 kb/s de boventoon voerde en je nog serieus , soms 1 minuut moest w8ten voordat je ook maar een website geladen had
sorry ff flashback

maar uhm gewoon ff zoeken dat programma
of hetnet nog een keer opbellen en dreigen met een aanklacht ofzoiets of een duister bedrijfsgeheim ontdekken en hen daarmee chanteren :D
 
Rechtsklik op het icoontje van IE (op je bureaublad), kiezen voor eigenschappen, tabblad verbindingen en een vinkje zetten bij "nooit een verbinding kiezen", en daarna op toepassen klikken.
Als het goed is zal je nu handmatig verbinding moeten zoeken.
 
Geplaatst door Blue Thunder
Rechtsklik op het icoontje van IE (op je bureaublad), kiezen voor eigenschappen, tabblad verbindingen en een vinkje zetten bij "nooit een verbinding kiezen", en daarna op toepassen klikken.
Als het goed is zal je nu handmatig verbinding moeten zoeken.

Kan niet, ik kan dat niet aanklikken (lichtgrijs) Er staan in dat vaak namelijk helemaal geen verbindingen (bij mij thuis ook niet)
 
De surftool is gelukkig gewoon te vinden op de site van het net. Ik zal hem meteen instaleren.
Bedankt.
 
Nog een vraagje:
Als de pc uit staat, maar de router aan, worden er dan ook tikken gemaakt die dus betaald worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan